پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حاج ابوالقاسمی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بر اساس نگاه و رویکرد امامین انقلاب باید گفت که ساده زیستی، روحیه انقلابی و عملکرد جهادی از شاخصه های مهم انتخاب رئیس جمهور در تراز نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی طی سخنانی در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) و شهدای یوم الله ۱۵ خرداد که در مسجد امام خمینی(ره) شهر کرمان برگزار شد، با اشاره به اهمیت خدمت به مردم بر اساس گفتمان امام و رهبری اظهار داشت: شهید رئیسی و یارانش در مسیر خدمت به مردم و اهداف والای انقلاب به شهادت رسیدند و امروز نیاز به دولت و رئیس جمهوری داریم که همچون ایشان آشنا به مبانی انقلاب اسلامی بوده و در راه عزتمندی دنیا و آخرت مردم صادقانه و مجاهدانه بکوشد.

وی با بیان این که ما میراث دار حرکت عظیم امام و شهیدان هستیم، گفت: امام راحل نظامی تأسیس کرد که دو پایه مهم اسلامیت و جمهوریت در آن کلیدی است و مردم در چنین نظامی در سایه تعالیم اسلام و مکتب قرآن و اهل بیت(ع)، نقش مهم و محوری دارند.

وی همچنین با اشاره به این که اهمیت اسلام و مردم در نظام جمهوری اسلامی لوازمی دارد، افزود: مسئولان نظام باید مردمی و متواضع باشند و از منفعت‌طلبی برای احزاب و گروه ها و دسته‌های وابسته به خود بپرهیزند و به فکر منافع عموم مردم باشند و اگر مردم به معنای واقعی کلمه مهم هستند پس مسئولان باید از اشرافی‌گری بپرهیزند و بخاطر رفاه خود و اطرافیان هزینه‌ها و بودجه‌های هنگفت بر بیت المال تحمیل نکنند و هرچه هست در خدمت و اختیار مردم به ویژه توده‌های محروم قرار بدهند و برای گره‌گشایی از کار مردم باید تلاش شبانه‌روزی داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بر همین اساس و منبعث از دیدگاه و نگاه امامین انقلاب در نظام اسلامی باید بر خدا تکیه کرد، دنبال ترویج شعائر الهی بود، در برابر تهاجم سبک زندگی غربی مقاومت و روحیه خودباوری و تکیه بر توان مسلمانان را تقویت کرد و به فکر امت اسلام و عزت و اقتدار آنان بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امام که بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی است هم مردم‌دار بود و هم تمام ساعات شبانه‌روز خود را وقف خدمت مردم کرد و اهل اشرافی‌گری نبود و به شدت نسبت به هزینه‌کرد بیت المال در امور غیرضروری حساس بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه این امامی که اجازه نمی‌داد از بیت‌المال برای محیط زندگی و کار او استفاده شود؛ علاقه‌مند به توده‌های مردم و نسبت به مردم متواضع و خاکسار بود، ابراز داشت: تعابیر ایشان مایه افتخار این ملت است که فرمود امت ما بهتر از امت رسول‌الله(ص) و امیرالمومنین (ع) و امام حسین(ع) است.
وی تأکید کرد: امام به ما یاد داد باید بر قدرت خدا تکیه کنیم و نباید با دشمنان اسلام و استکبارجهانی دست دوستی بدهیم؛ واژه "شیطان اکبر" یادگار امام است که به ما آموخت آمریکا شیطان اکبر است.
وی افزود: امام کاری کرد که امت اسلام تقویت شود که این تقویت امت اسلام ریشه در اسلامی بودن این نظام دارد و شعاری که به ما یاد داد، جهان‌گیر شده و امروز شعار "مرگ بر اسرائیل" در شرق و غرب عالم با همین کلمات به زبان فارسی گفته می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان خلف صالح خمینی کبیر امروز با تکیه بر خدا و حضور مردم در برابر مستکبران عالم ایستاده و به ما یاد داد داده اند که باید شجاع باشیم و نباید از آمریکا بترسیم و کاری کرده اند که امروز هیمنه آمریکا در جهان شکسته شده و برای امریکا آبرویی در دنیا باقی نمانده است و امروز جوانان یمنی با سلاح های ساده خود کشتی‌های آمریکا را در دریای سرخ مورد هدف قرار می دهند و مصادره می کنند و امروز برای آمریکایی که روزی ابرقدرت بود اعتباری باقی نمانده است.
وی همچنین گفت: رهبر عزیز ما روحیه خودباوری را تقویت کرد و به کارگر ایرانی اعتماد به نفس بخشید و در بعد اسلامیت نظام کاری کرد جبهه مقاومت امروز به عنوان قدرتمندترین جبهه جهان شناخته می شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم گفت: امروز کشورهای قدرتمند جهان نمی‌توانند به ایران زور بگویند و چند کشور قدرتمند می‌نشینند آن طرف میز و ایران یک طرف میز و این وضعیت برای ما افتخار آمیز است و این ها از برکت تکیه به وعده الهی و صبر و استقامت پدید آمده است.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ان شاءالله رئیس جمهور و دولتی بر سر کار بیاید که بتواند ادامه دهنده مسیر خدمت شهید رئیسی باشد و با ساده زیستی، روحیه انقلابی و جهادی که از شاخصه های مهم انتخاب رئیس جمهور بر اساس مبانی نگاه امام و رهبری است به حل مشکلات موجود کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha