پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حال و هوای بیت الله الحرام

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مستولی، تجمع حجاج را در جهت «لِیَشْهَدُوا مَنَافِعَ  لَهُم» (حج/۲۸) دانست و تصریح کرد: تمام منافع دنیوی و اخروی در حج جمع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مکه، حجت الاسلام والمسلمین احسان مستولی که در سرزمین وحی حضور دارد، حج را از باشکوه‌ترین صحنه‌هایی دانست که عظمت خداوند را آشکار می‌کند.

روحانی کاروان حجاج کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: تنوع اقوام، زبان‌ها و تفاوت چهره‌ها در "طواف" و "سعی" مشاهده می‌شود و اوج عظمت آفرینش در سرزمین وحی درک می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از جلوه‌های زیبای مناسک حج در مراسم "سعی" اتفاق می‌افتد، آنجایی که جمعیتی عظیم در حال حرکت هستند و هر کدام به زبان خاص خودشان ذکر خداوند را می‌گویند.

حجت الاسلام و المسلمین مستولی خاطرنشان کرد: در سرزمین وحی، انسان از هر جهتی که بخواهد می‌تواند خود را نزدیک به خداوند کرده و از فضای معنوی برای ارتباط با خدای متعال استفاده کند.

روحانی کاروان حجاج کاشان تصریح کرد: اجتماع مسلمانان در یک محل و با یک هدف از دیگر زیبایی‌های حج و نمادی از برادری و برابری در اسلام است.

او در پایان گفت: تجمع حجاج در اینجا همانگونه که قرآن فرموده برای این است که شاهد منافع گوناگون خویش باشند؛ «لِیَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُم» (حج/۲۸)، چرا که تمام منافع دنیوی و اخروی در حج جمع شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha