پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حال و هوای بیت الله الحرام

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خلیلیان، تمام قداست کعبه را گره خورده با ولایت ائمه دانست و گفت: هدف نهایی از مناسک حج و اجتماع مسلمانان در بیت الله الحرام شناخت ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مکه، حجت الاسلام و المسلمین مجید خلیلیان که در سرزمین نزول وحی حاضر است قداست کعبه را گره خورده به ولایت ائمه اطهار دانست.

روحانی کاروان حجاج اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: هدف نهایی از مناسک حج و اجتماع مسلمانان در بیت الله الحرام شناخت ولایت است؛ لذا در سال ۶۴ هجری کعبه‌ی بدون ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) در حمله شامیان به آل زبیر در آتش سوخت و خداوند هیچ‌گونه فرمان حمایت از آن صادر نکرد در حالی که زمان جدّ پیامبر (ص) حضرت عبدالمطلب در جریان حمله لشکریان ابرهه، خداوند قبل از رسیدن به مکه عذاب بر آنها نازل کرد.

وی ادامه داد: بسیار تأسف برانگیز است که برخی از مسلمانان از سایر مذاهب نمی‌دانند در خانه خدا چه اتفاقی افتاده و چه شخص با عظمتی در کعبه به دنیا آمده است. این بیانگر مظلومیت ائمه اطهار به خصوص امام علی (علیه السلام) است. حضرات معصومین در طول تاریخ، کعبه‌ی بدون ولایت امیر المؤمنین (علیه السلام) را فاقد جنبه الهی دانسته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلیان اظهار کرد: مناسک حج این قابلیت را دارد که انسان را از تمام رذائل دور کرده و او را برای حج الله الاکبر یعنی ظهور حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه) و همراهی ایشان آماده کند.

روحانی کاروان حجاج اصفهان تصریح کرد: سرزمین نزول قرآن مصداقی بر "یُدرک و لا یوصف" است به این معنا که نمی‌توان وصف جامعی از سرزمین وحی به دلیل عظمت آن ارائه کرد، اما باید همانطور که گفته می‌شود «آب دریا را اگر نتوان کشید، هم به قدر تشنگی باید چشید» در راه شناخت و ارتباط با خداوند کوشید و سختی‌های سفر حج را متحمل شد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلیان در پایان گفت: یکی از اصلی‌ترین و متعالی‌ترین اهداف حج از بین بردن احساس منیّت و وارد شدن به دریای الهی است. جمعیت عظیم مسلمانان در میعادگاه حج، تبلوری از این مؤلفه است. حجاج باید در انجام مناسک حج، خود را همچون قطره‌ای غرق شده در دریای بیکران انسان‌ها بدانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha