چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام ابطحی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین أبطحی، سرزمین وحی را دارای عظمت دانست و گفت: اگر در حج به وظیفه انسانی و شرعی خود در اعلام برائت و انزجار از دشمن صهیونیستی عمل می شد، سرنوشتی متفاوت در غزه رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مکه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدصادق ابطحی که در سرزمین نزول وحی حاضر است عمل نکردن به وظیفه انسانی و شرعی در اعلام برائت از دشمن صهیونیستی را عامل بسیاری از فجایع انسانی غزه برشمرد.

روحانی کاروان حجاج اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: سرزمینی که در آن حضور داریم سرزمین وحی است. سرزمینی که عظمت آن را خداوند در آیات و روایات بسیاری متذکر شده است. می توان در آیات ابتدایی سوره بلد «لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ (۱) وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَدِ(۲)» و آیه ۹۸ سوره آل عمران «فِیهِ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ مَقَامُ إِبْرَاهِیمَ وَمَنْ دَخَلَهُ کَانَ آمِنًا» جایگاه رفیع آن را شناخت.

روحانی کاروان حجاج اصفهان تصریح کرد: متأسفانه از پتانسیل حج بهره برداری مناسب نمی شود؛ حج می توانست طبق فرموده مقام معظم رهبری «حج برائت» نامگذاری شده و تبلوری از شعور اسلامیِ یعنی ابراز انزجار از فجایع غزه و جنایات صهیونیست ها باشد. تعداد حجاج بر اساس آمار ارائه شده نزدیک به ۲ ملیون نفر گمانه زنی شده است. ۲ میلیون نفر از مردم فعالِ سرتاسر دنیا که برای به جا آوردن حج به سرزمین وحی عزیمت کرده اند؛ این پتانسیلی شگفت انگیز است که از آن استفاده نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین أبطحی افزود: اگر مردمی که از سرتاسر جهان برای به جا آوردن مناسک حج آمده اند به وظیفه انسانی و شرعی خود در اعلام برائت و انزجار از دشمن صهیونیستی عمل می کردند، شرایط در غزه بسیار متفاوت می بود. متأسفانه دشمن از غفلت مسلمانان سوء استفاده کرده و ۴۰ هزار نفر را شهید و ۸۰ هزار نفر را مجروح کرده است. نکته قابل توجه این است که رژیم غاصب صهیونیستی روز به روز اعمال شیطانی خود را در سایه سکوت مسلمانان تشدید می کند.

وی ادامه داد: مکه امروز لبریز از خفقان است تا اندازه‌ای که کسی نمی تواند روشنگری کرده و آگاهی بخشی کند، کسی نمی تواند در مقابل جسارت هایی که به حجاج می شود دم بزند و کسی نمی تواند با دیدن تخریب های صورت گرفته در بقیع سخنی بگوید.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین أبطحی گفت: شرایط جهان به گونه‌ای است که تنها راه رهایی از مشکلات در نظر همه مردم ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) می باشد. از خداوند متعال فرج حضرت را طلب می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha