سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
راشد یزدی

حوزه/ مراسم شهادت امام جواد(ع) و بزرگداشت شهدای خدمت در موسسه کلامنا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی امروز در مراسم شهادت امام جواد(ع) و گرامیداشت عروج غم بار شهدای خدمت، رئیس جمهور شهید و همراهان وی در موسسه کلامنا در جمع شخصیت های حوزوی و نظامی مشهد با قرائت آیه شریفه «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ» بیان داشت: امیدواریم چنانکه در مسیر انبیا قرار داریم، هر روز توفیق برای ارائه خدمت به خلق خدا بیشتر نصیب انسان شود.
سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به نکاتی در باب تفسیر این آیه، آن را مبین دو شرط لازم یعنی ایمان و تقوا دانست و با بیان این که کسی که این دو شرط را کسب کرده نصف دین را دارد اما شرط کافی را ندارد.
وی با اشاره به نکاتی در باب سیاق و سبک قرآن در بیان گفت: در این آیه شریفه خداوند متعال بعد از بیان ایمان و تقوا در پایان آیه، عنوان می شود که کسی که ایمان و تقوا را کسب کرده باشد نیمی از دین را دریافت نموده و شرط کافی و لازم را کونوا مع الصادقین می داند و در اینجا مصداق از صادقین کسانی است که حرف و عملشان راست و درست باشد.
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این که علمای اخلاق پیوسته بر این راست گویی و درست عمل نمودن تاکید داشته و دارند، به روایتی از حضرت موسی(ع) در باب دوست داشتن بندگان از سوی خداوند متعال اشاره کرد که ملاک را امانتداری و راستگوئی می دانند و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) خطاب به یاران تعهد بهشت را در گرو اجرای شش شرط راستگوئی، امانت داری، وفای به بعهد، ندیدن حرام، ترک حرام خوری و پاکدامنی دانسته اند.

سخنران حرم مطهر رضوی در ادامه با اشاره به سید الشهدای خدمت و همراهان ایشان که پرتلاش و پرکار ظاهر شدند و صادقانه خدمت کردند، گفت: اگر کسی کاری بلد نیست و قبول کرد خائن است، کاری که یاد دارد را درست انجام ندهد هم خائن است و همچنین اگر بداند شخصی بدرد این کار نمی خورد و منصوبش کرد او نیز خائن است.

وی افزود: اگر در جایگاهی قرار گرفتیم که کسی برما اولویت داشت این نیز خیانت است. علمای قدیم عنوان مرجعیت عام را رد می کردند و دیگری را به عنوان اولویت معرفی می کردند و هر کسی دیگری را برتر از خود می دانست.
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در ادامه با اشاره به قضایای نظیر صلح امام حسن(ع) و پذیرش ولایت عهدی امام رضا(ع) این موارد را کوتاه آمدن ندانست و گفت: متن و شروط ائمه در برابر خلفای جور را بخوانید خواهید دید که این امامان چطور با خلفای جور زمان خود مبارزه کردند و این عین سرکشی در برابر آنها و مقاومت در عقیده و تفکرشان بوده است.
وی هر یک از ائمه را دارای روش های ویژه ای دانست که در مقابله با جور و ظلم وارد شدند و ابراز کرد: امام جواد(ع) نیز بر این سیاست استوار بود و حکومت راهی جز به شهادت رساندن ایشان در مقابله با حضرت نداشت.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha