چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 1162854
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کتاب یک دل سیر زندگی

حوزه/ رئیس کتابخانه، نشر و اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کتاب «یک دل سیر زندگی» درس‌گفتارهای حجت الاسلام و المسلمین علیرضا تراشیون درباره مهارت های همسرداری در خانواده توسط انتشارات این دفتر منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، احمد خیری در گفت و گویی اظهار داشت: یکی از بحران‌های اساسی جوامع کنونی بشری، روابط همسران و خانواده در زیست مدرن است. نحوه ارتباط و گفتگو در روابط زناشویی بسیار مهم است و می تواند فضای مطلوب یا نامطلوبی بین آنها برقرار کند. ابعاد مختلف روابط همسران و خانواده در زمان حاضر دستخوش تغییرات و دگرگونی‌های فراوانی شده است.

وی افزود: در پی این تلاطم‌ها، یک خانواده سالم و موفق نیاز دارد روابط درون‌خانوادگی را مراقبت و مدیریت نماید. طبیعتا پاسخ به این دغدغه به‌صورت خودکار رفع نخواهد شد و همسران برای موفقیت در ابعاد مختلف خانوادگی‌شان باید دانش‌ کافی پیرامون این مسئله را آموزش ببیند. این آموزش‌ها نباید در بعد نظری و علمی باقی بمانند؛ بلکه باید با ابعاد زندگی همخوان و کاملا کاربردی و قابل پیاده‌شدن در روابط باشند.

رئیس کتابخانه، نشر و اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: قطعا یک از اهداف زندگی مشترک حفظ نظام خانواده و استمرار آن است و باید بپذیریم در هر زندگی مشترکی مشکلاتی وجود دارد. امروزه نمی توان زندگی مشترکی را پیدا کرد که درآن مشکلی وجود نداشته باشد. بعضی از زوج های جوان تصور می کنند که در سایر زندگی های مشترک هیچ مشکلی بین زن و مرد وجود ندارد و با این تصور، انتظارشان از یکدیگر بالا می رود، اما این تصور اشتباه است. بنابراین اصل برآن است که همه زندگی های مشترک مشکلاتی دارند.

خیری ابراز داشت: بسیاری از مشکلات و چالش های خانوادگی، ناشی از عدم درک وظایف و نقش های متقابل، فقدان آگاهی از شیوه های برقراری ارتباط سالم، و ناآشنایی با ویژگی های متمایز جنسیتی است. بدین ترتیب، ممکن است فردی دارای تحصیلات عالی باشد، ولی در زمینه اصول و مهارت های همسرداری، دچار کاستی و ضعف باشد.

وی خاطرنشان ساخت: در این راستا، کسب شناخت عمیق از وظایف و انتظارات متقابل همسران، آموختن فنون ارتباط مؤثر، و درک صحیح تفاوت های میان زن و مرد، می تواند به بهبود کیفیت زندگی مشترک و کاهش بروز مناقشات خانوادگی بسیار کمک نماید. نادیده انگاشتن این ضرورت ها، می تواند به بروز مشکلات جدی در سطوح مختلف زندگی زناشویی و خانوادگی منجر شود.

رئیس کتابخانه، نشر و اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کتاب «یک دل سیر زندگی» کتابی است که دقیقاً به این موضوع پرداخته است. ایده شکل‌گیری این کتاب براساس درسگفتارهای حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون کارشناس حوزه خانواده و تربیت می باشد که در دوره آموزش های کاربردی مبلغان برگزار شد شکل گرفت و با ویرایش علمی محقق ارجمند جناب آقای دکتر حق شناس توسط انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به زیور طبع آراسته شد.

وی اذعان داشت: حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون کارشناس حوزه خانواده و تربیت در این کتاب بر این باور است که هر کدام از ما باید به دنبال آموزش مهارت های زندگی مشترک باشیم یعنی به دنبال مجموعه ای از توانمندی ها باشیم که به یاری آنها بتوانیم مشکلات مشترک زندگی را حل کنیم. البته باید دقت کرد که همه مشکلات و بحران ها را نمی توان به تنهایی حل کرد و مطالعه و مشورت گرفتن از دیگران نیز به ما در حل معضلات و حفظ استمرار و تحکیم خانواده یاری خواهد رساند. فصل های این کتاب عبارت است از: ریشه یابی مشکلات زندگی، ارتباط کلامی موثر، تنظیم ادراک در روابط متقابل، صمیمیت زوجین، دوری از عوامل نفرت انگیز، مدیریت از سوی شوهر.

چاپ نخست کتاب «یک دل سیر زندگی» درس‌گفتارهای حجت الاسلام و المسلمین علیرضا تراشیون درباره مهارت های همسرداری در خانواده در ۲۸۸ صفحه به بهای ۲۸۰ هزار تومان از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راهی بازار نشر شده است و علاوه بر این پژوهشگران و علاقمندان می توانند نسخه الکترونیک این کتاب را از طریق پایگاه اینترنتی یا برنامه کاربردی کتابخوان همراه پژوهان به نشانی pajoohaan.ir دریافت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha