جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
«حدیقة الحقیقة»

حوزه/ مجموعه کتاب قصه‌های تصویری از «حدیقة الحقیقة» به قلم مژگان شیخی با تصویرگری نرگس دلاوری به کوشش کتاب‌های بنفشه (واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سنایی غزنوی یکی از بزرگ‌ترین شاعران و عارفان قرن ۶ هجری قمری است. او شاعری است که برای اولین‌بار عرفان را به صورت جدی وارد شعر فارسی کرد. مثنوی «حدیقة الحقیقة» منظومه‌ای است که به فارسی سروده شده. این کتاب که ۱۰ باب دارد و شامل ۱۰ هزار بیت شعر است، نام‌های دیگری همچون «الهی‌نامه» و «فخری‌نامه» نیز دارد.

در معرفی کتاب از سوی ناشر آمده است: «مجموعه قصه‌های تصویری از "حدیقة الحقیقة" با ۱۲ جلد، به تصویرگری نرگس دلاوری که توسط مژگان شیخی روایت شده، سرشار از حکایت‌ها و مثل‌های زیبا و شیرین برای بچه‌ها و مناسب گروه سنی ب است.».

عناوین این ۱۲ جلد عبارت‌اند از: «پسر کوچولو و حاکم»، «حساب به دینار، بخشش به خروار»، «بقال و پسر گِل‌خوار»، «فرمانروای نصف دنیا»، «از کیسه‌ی دوست»، «سلطان خاک‌برسر»، «پیرزن و پنج مرد ظالم»، «نگهبان شب و قدقد مرغ»، «داروغه‌ی سر به هوا»، «ماجرای وقت ناهار»، «زندگی در خمره» و «ستاره‌شناس شیاد».

مجموعه کتاب «حدیقة الحقیقة» به روایت مژگان شیخی و تصویرگری نرگس دلاوری در ۱۲ جلد که بهای هر جلد آن ۴۰ هزار تومان است، از سوی کتاب‌های بنفشه (واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی) منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha