پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
دیدار مدیر و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان با آیت‌الله حسینی زنجانی

حوزه/ مدیریت و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان با آیت الله حسینی زنجانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مدیریت و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان با آیت الله حسینی زنجانی در مشهد مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله حسینی زنجانی در این دیدار بیان داشت: موضوع حدیث‌خوانی برای طلاب علوم دینی، دارای ضرورت بالایی است و باید طلاب با مجموعه روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام آشنایی و اُنس پیدا کنند.

وی افزود: امروز در میان جامعه ما نیاز فراوانی به ترویج روایات معصومین علیهم‌السلام به ویژه احادیث اخلاقی وجود دارد؛ لذا اساتید حوزه‌ها در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند تا طلاب پس از فراگیری منظم این معارف، نسبت به ترویج و نشر آن اقدام کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که متأسفانه نسبت به کتب روایی مهم ما که سرچشمه معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام است، غفلت می‌شود، ادامه داد: به عنوان نمونه کتاب شریف «عیون اخبار الرضا علیه‌السلام» که حاوی مباحث مهم مختلفی همچون توحید و امامت است. صرف خواندن این روایات نیز حتی اگر با تعمق نباشد، برکات زیادی دارد و بی‌تأثیر نیست.

آیت الله حسینی زنجانی در پایان خاطرنشان کرد: آن‌چه از فقهای بزرگوار نقل شده و ما نیز از اساتید خودمان مشاهده می‌کردیم، تشویق طلاب با استعداد و پرتلاش بود. مرحوم استاد آیت‌الله‌العظمی میلانی (قدس‌سره) در این مورد اهتمام خاصی داشتند و اگر احساس می‌کردند طلبه‌ای با جدیت و تلاش درس می‌خواند به جهت تشویق، شهریه‌ی او را افزایش می‌دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha