چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
ستاره خلصه

حوزه/ کتاب «ستاره خلصه؛ روایت زندگی شهید مدافع حرم و تکاور پاسدار مهدی ذاکرحسینی (سید ذاکر)» در حرم امامزاده صالح رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران, به مناسبت هشتمین سالگرد شهادت شهید مهدی ذاکرحسینی کتاب «ستاره خلصه؛ روایت زندگی شهید مدافع حرم و تکاور پاسدار مهدی ذاکرحسینی (سید ذاکر)» با پژوهش و گردآوری محبوبه معظمی شنبه ۲۶ خرداد ماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ در میدان تجریش حرم امامزاده صالح رونمایی می‌شود.

در این رونمایی خانواده شهید و سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران حضور خواهند داشت.

۲۶ خرداد ماه سالروز شهادت مدافع حرمی است که با شجاعت از حرم عمه سادات حضرت زینب کبری (س) در سوریه دفاع کرد. جاویدالاثر مدافع حرم «مهدی ذاکرحسینی» از رزمندگان لشکر عملیاتی حضرت محمدرسول الله (ص) در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ در حومه شهر حلب سوریه بر اثر حملات موشکی دشمن در عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید ذاکرحسینی از تکاوران بسیار شجاع لشکر محمد رسول الله (ص) بود و هنگام شهادت ۳۱ سال سن داشت.

مهدی ذاکر حسینی فرزند امیرعلی در تاریخ ۱۳۶۳/۰۶/۲۷ در تهران متولد شد. او با مدرک دیپلم به سپاه رفت و پس از استخدام درسش را ادامه داد و کارشناسی‌اش را در رشته حقوق گرفت. دیپلم فنی مکانیک داشت و وقتی به سپاه رفت در کار مکانیک خودروها بود. خیلی این کار با علاقه‌مندی‌اش جور در نمی‌آمد. از همان‌جا آنقدر پیگیری کرد تا او را برای کارهای رزمی فرستادند. از طریق نیروی زمینی سپاه به بخش تکاوری رفت و دوره‌ها را با موفقیت گذراند و در این فاصله چندین و چند بار لوح و جایزه گرفت. دو بار در سطح لشکر محمدرسول الله (ص) به عنوان پاسدار نمونه انتخاب شد. به کارش خیلی علاقه‌مند بود.

اولین بار سال ۱۳۹۳ بحث اعزامش پیش آمد. قبلاً در دهه ۸۰ برای مبارزه با گروه پژاک اعزام شده بود. وقتی ظلم‌های داعشی‌ها را دید تنفرش از تروریست‌ها خیلی زیاد شد. نسبت به بقاع متبرکه اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زینب (س) بسیار حساس بود و می‌گفت من سرباز و فدایی حضرت زینب (س) هستم و احتمال شهادتم هم می‌رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha