چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام محمد قمی - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: کار چای‌ریزان و آشپزهای هیئت‌ها خیلی به اخلاص نزدیک است و به درگاه امام حسین(ع) مقرب‌تر است. ما دست آشپزها و چای‌ریزان را می‌بوسیم. شاید کارهایی از ما برنیامده باشد، اما کوتاهی نکردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در رویداد «مقام مجنون» آیین تکریم و نکوداشت آشپزها و آبدارچی‌های پیشکسوت هیأت‌های مذهبی که عصر روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) تهران برگزار شد، طی سخنانی محضر پیرغلامان حضرت سیدالشهداء (ع) گفت: پیر در ادبیات ما و مکتب ما الزاماً به معنای کهن و سن و سال بالا نیست. پیر غلام، مرشد است، بزرگتر و راه بلد است و دست جوان را می‌گیرد و می‌برد. مکتب حسینی آداب خود را دارد.

وی با بیان اینکه ۴۰ جوان و نوجوان در کربلا شهید شدند و روایت شده که ۱۸ جوان هاشمی در کربلا شهید شدند، افزود:، اما اولین سری که به کوفه فرستاده شد، سر حبیب ابن مظاهر بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما به خود می‌بالیم که همه افتخارمان است است که نوکر پیرغلامان سیدالشهداء (ع) هستیم. پیر مکرم است. ما با افتخار دست خود را روی سینه می‌گذاریم و جلوی بزرگتر خود تعظیم می‌کنیم، آن کسی که عمری برای سیدالشهدا خادمی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی اظهار داشت: کسی که خادم امام رضا (ع) بود، خادم مردم و جمهور بود و شهید جمهور شد. آن کسی که خادم سیدالشهدا (ع) است بیشتر خیرش به مردم می‌رسد و به عزاداران حسینی خدمت می‌کند.

وی تاکید کرد: کار چای‌ریزان و آشپزهای هیئت‌ها خیلی به اخلاص نزدیک است و به درگاه امام حسین(ع) مقرب‌تر است. ما دست آشپزها و چای‌ریزان را می‌بوسیم. شاید کارهایی از ما برنیامده باشد، اما کوتاهی نکردیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با قدردانی از خادمان دستگاه‌های عزاداری‌های حسینی گفت: این پرچمی که به اهتزاز درآوردید معنای مقاومت و حقیقت است، از شما می‌خواهیم این پرچم را بلندآوازه‌تر به اهتزاز درآورید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha