سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
کتابستانه

حوزه/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از برگزاری کلاس‌های تابستانی «کتابستانه» در قالب کارگاه‌های ادبی، هنری، مهارتی، علمی و فرهنگی به میزبانی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر امروز از برگزاری کلاس‌های تابستانی «کتابستانه» در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: کلاس‌های اوقات فراغت تابستانه کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با عنوان «کتابستانه» با هدف ارتقای فرهنگ کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رشته‌های مختلف ادبی، هنری، مهارتی، معارفی، روانشناختی و سرگرمی برگزار می شود.

وی افزود: همزمان با شروع فصل تابستان در کنار خدمات کتابخانه‌های عمومی که شامل خدمات بخش کودک و نوجوان، امانت‌دهی کتاب، بخش مطالعه، بخش دفاع مقدس، بخش بومی و بوشهرشناسی، بخش نشریات و… می‌شود، دوره‌های آموزشی متفاوتی برای اعضای کتابخانه‌های عمومی تدارک دیده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: کلاس‌های تابستانه «کتابستانه» ویژه سنین مختلف در بخش‌های آموزش قرآن کریم، نشست کتابخوان، محفل ادبی، جمع خوانی، قصه گویی، نویسندگی، نمایشنامه خوانی، فن بیان، مهارت زندگی، نقاشی و طراحی، آموزش کامپیوتر، سیاه قلم، آموزش کاردستی و اوریگامی، میوه آرایی، عروسک سازی، خطاطی، بافتنی، شیرینی پزی، حصیربافی، هوش و خلاقیت، زبان‌انگلیسی و ریاضی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها در ۶۷ کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از ۱۵ خرداد ماه تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ و با هدف غنی‌شدن اوقات فراغت اعضای کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان به کتاب اجرا می‌شود.

راهب افزود: با توجه به رویدادهای مهم ملی و مذهبی در طول تابستان از جمله ماه های محرم و صفر، برنامه های متعددی نیز متناسب با این ایام در کتابخانه های عمومی استان بوشهر برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه کتابخانه یک مرکز فرهنگی و تربیتی است، تصریح کرد: امروز کتابخانه تنها محلی برای امانت کتاب نیست بلکه با برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی و آموزشی به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه تبدیل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha