چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
مرتضوی

حوزه/ مدیر موسسه کلامنا از تاسیس کتابخانه با موضوع حوزه علمیه با بیش از سه هزار عنوان کتاب خبر داد و گفت: این کتابخانه بی نظیر پاسخگوی نیاز هویت شناسی طلاب و توجه به سیره و مشی شخصیت علما و بزرگان حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید مسعود مرتضوی، رئیس موسسه آموزشی پژوهشی کلام و معارف اهل بیت(ع) (کلامنا) در مراسم شهادت امام جواد(ع) و بزرگداشت شهدای خدمت در جمع علما و شخصیت های حوزوی مشهد در محل این موسسه، ضمن تسلیت شهادت ریاست جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی و همچنین شهدای خدمت، از اخلاق، اخلاص و پرکاری رئیس جمهور شهید سخن گفت.
وی در ادامه به تبیین فعالیت های موسسه کلامنا پرداخت و ضمن اشاره به توجه سراسر دنیا نسبت به انقلاب اسلامی پس از طوفان الاقصی و ضرورت ارسال پیام تمدنی ولایت امیر المومنین(ع) با همکاری موسسات و نهادهای علمی و مذهبی در مشهد و کشور، ایام مباهله و غدیر خم را بهترین زمان و مناسبت برای تحقق این امر دانست.
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی کلامنا با اشاره به قدمت حوزه علمیه خراسان از فعالیت این موسسه در باب تاسیس کتابخانه ای در راستای حوزه و روحانیت، فضای فکری، سیره و سبک زندگی، نقد حوزه و هر آنچه که در این مورد باشد سخن گفت که از سال ۱۳۹۹ آغاز و تا کنون بیش از۳هزارعنوان جمع آوری شده که در کشوری کاری نو و بی نظیر است.
حجت الاسلام مرتضوی در ادامه با اشاره به این کتابخانه بی نظیر که پاسخگوی نیاز هویت شناسی طلاب و توجه به سیره و مشی شخصیت های بزرگ حوزه است، خاطر نشان کرد: محققین تلاش داشته اند تا در زمینه تاریخ شفاهی حوزه علمیه خراسان، نسبت به جمع آوری اطلاعات متولدین ۱۳۰۰ به بعد و سن بالای ۶۰ سال اقدام کنند که با تحقق این امر، هم اکنون زندگی نامه و سبک و سیره اجتماعی سیاسی، دروس و فعالیت های علمی، مکتوبات و تحقیقات، داشته ها از اساتید و بزرگان حوزوی نسل های قبل از این موارد به دست آمده و همه این ها از جمله بخشی از فعالیت های موسسه کلامنا می باشد.
وی همچنین به دریافت تقریرات از علمای بزرگ و اسکن بیش از ۵۰ هزار صفحه از ده ها شخصیت بزرگ حوزه مشهد و خراسان اشاره کرد که از سوی موسسه کلامنا در حال بررسی و تحقیق جهت آماده سازی برای ثبت و نشر به عنوان میراث علمی حوزه کهن خراسان است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha