جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
فرحزاد

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه و خطیب مطرح گفت: اخلاق و با تقوا بودن مهم‌ترین معیار در ازدواج است که باید بر روی آن بیش از پیش تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساوه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد طی سخنانی در همایش زکات در اسرار غدیر که همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در ساوه برگزار شد، بر لزوم فراهم کردن شرایط ازدواج آسان تأکید کرد و ابراز داشت: یکی از موانع مهم امروزی در راه ازدواج جوانان، سخت‌گیری‌ها مانند مهریه‌ها، مراسم ازدواج و جهیزیه سنگین است که باید برای حل این مشکلات تدابیری اندیشید.

وی با بیان اینکه اخلاق و با تقوا بودن مهم‌ترین معیار در ازدواج است، افزود: باید چشم و هم چشمی‌ها و انتظارات بی رویه و بی مورد را کاهش دهیم و فرهنگ ازدواج آسان را در جامعه توسعه ببخشیم.

فرهنگ زکات در جامعه ترویج شود

استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگ زکات گفت: فرهنگ صحیح زکات که در تمدن اسلامی به درستی ترسیم شده باید نهادینه شود چرا که در آیات قرآن مجید هر زمان به نماز سفارش شده بلافاصله موضوع زکات نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی یکی از برکات پرداخت این فریضه الهی را کاهش فاصله طبقاتی در جامعه برشمرد و افزود: پرداخت زکات از سوی مسلمانان کلیدی و برای رفع تمام کمبودهای جامعه بوده و لذا لازم است که از همه ظرفیت‌ها به ویژه جامعه روحانیت برای ترویج این فرضیه مهم استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد همچنین با اشاره به لزوم تبلیغ غدیر و آموزه های ناب آن اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) عید غدیر را با فضیلت ترین عید امت اسلام می‌داند چرا که در این روز بهترین ولی خدا امیرالمؤمنین علی (ع) به جانشینی ایشان برگزیده شدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تبلیغ غدیر جزو واجبات است و اصل دین، ولایت و اصول دین از فروع دین مهم‌تر است و باید اذعان کرد که غدیر یک جریان، فرهنگ، دین و مکتب است و ما باید این مهم را احیا کنیم و مراسم و عید آن تنها به یک روز ختم نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha