جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت

استاندار قم تصریح کرد: فرزند تربیت شده در مکتب اهل بیت(ع) خود یک کانون فرهنگی است و اگر فرزندان با آموزه‌های دینی تربیت و پرورش یابند، کمترین هزینه و بیشترین بهره را برای جامعه اسلامی به ارمغان خواهند آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمحمد آقامیری استاندار قم، عصر روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ در دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت که به همت دفتر امور زنان و خانواده استانداری در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد با تبریک حلول ماه ذی‌الحجه بیان کرد: ماه ذی‌الحجه از خیلی جهات برای همگان قابل استفاده است و توجه به الگوهای زندگی در این ماه همچون ازدواج حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) از فیوضات ویژه این ماه است.

استاندار قم تاکید کرد: الگوی اولیه زندگی  شیعیان باید مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) باشد و در نوع و شیوه زندگی کردن، چگونه همدلی کردن و خوب زندگی کردن تلاش کرد و فرزندان خود را مطابق با مکتب اهلبیت(ع) تربیت کرد.

وی عنوان کرد: فرزند صالح، نعمت است و اگر تربیت متناسب با مکتب الهی باشد، این  نعمت تکمیل خواهد شد و اگر فرزندان با آموزه‌های دینی بزرگ شوند، کمترین هزینه و بیشترین بهره را برای جامعه خواهند داشت.

آقا میری تاکید کرد: فرزند تربیت شده مکتب اهلبیت(ع) خود کانون فرهنگی است و آموزه‌های دینی در منزل را می‌تواند خودبه‌خود به نسل های بعدی منتقل کند.

وی اظهار کرد: در استان قم آنچه که مهم است جمعیت و جوانی آن است، چرا که فرمان مقام معظم رهبری است، بنابراین به‌طور ویژه باید در این مورد کوشش کرد.

آقا میری ادامه داد: بیشترین نقش را باید پدر و مادر در تربیت مکتبی برای بچه‌ها ایفا کنند و فرزندی که به جامعه تحویل می‌دهند در همه ابعاد شخصیتی زبانزد و الگو باشد و آن وقت است که پدر و مادر احساس لذت می‌کنند.

 استاندار قم عنوان کرد: نهال هر چه بزرگتر شود، امکان شکل‌گیری کمتری دارد و ابتدا به ساکن باید روی آن کار کرد و در این حین تربیت و احساس مادری نقش بسزایی دارد، چرا که گاهی اوقات حکم پدری کارساز نیست ولی احساس مادرانه ممکن است مسیر زندگی را عوض کند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha