دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت

مشاور امور زنان و خانواده استاندار قم گفت: جوانی جمعیت تنها مرتبط به دستگاه‌های دولتی و مردم‌نهاد نیست و همه آحاد یک ملت طبق منویات رهبری باید راوی و راهبر جوانی جمعیت باشند تا اقدامات و فعالیت‌ها به نتایج مطلوب نزدیک شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مریم عرب‌نژاد در رویداد جوانی جمعیت که عصر روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت و فرزندآوری یکی از موضوعاتی است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، باید یک نگاه ویژه و اهتمام جدی به این مساله صورت گیرد.

مشاور امور زنان و خانواده استانداری قم بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و موسسات مردم‌نهاد در رابطه با تله و بحران جمعیتی باید تلاش کنند و با تعامل و هم‌افزایی، از لحاظ آماری و اقدامات و فعالیت‌ها به نتایج مطلوب در این حوزه نزدیک شوند.

عرب‌نژاد در خصوص رویداد جوانی جمعیت ابراز کرد: از سال گذشته این رویداد در دو سطح ملی و استانی آغاز به ‌کار کرده، رویداد ملی ۲۹ اردیبهشت‌ماه با حضور شهید جمهور برگزار شد و در قم به دلیل شهادت جانسوز رئیس‌جمهور به این زمان موکول شد.

وی تصریح کرد: این رویداد در ۷ شاخص برنامه‌ریزی شد، از جمله خانواده، نخبگان، مدیران و دستگاه‌های اجرایی، دستگاهای دولتی، جمعیت رسانه و فضای مجازی که طبق فراخوانی که داده شد افراد مختلفی ثبت‌نام کردند و از بین این افراد طبق داوری ۱۵ نفر به عنوان برترین‌ها تجلیل شدند.

مشاور امور زنان و خانواده استانداری قم اظهار کرد: در حوزه دستگاه‌های اجرایی نیز ۱۲ دستگاه دولتی که در حوزه جوانی جمعیت فعالیت داشتند، ۴ دستگاه از جمله اداره راه و شهرسازی، دانشگاه‌ علوم پزشکی، اداره کل ورزش و امور جوانان و ستاد اجرایی فرمان امام اقدامات شاخصی انجام دادند.

عرب‌نژاد تاکید کرد: جبهه‌های مردم‌نهاد در حوزه جوانی جمعیت نیز فعالیت‌های شایان توجهی داشته ولی جوانی جمعیت به یک نفر و چند دستگاه مرتبط نیست و همه باید مطابق با امر ولی فقیه راوی و راهبر حوزه جمعیت باشند و امید به اینکه در پایان سال در حوزه آمار جمعیتی تغییرات قابل چشمگیری داشته باشیم.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha