چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: خانواده‌ها باید متاثر از مکتب اسلام در عرصه ازدواج و فرزندآوری به میدان بیایند تا آسیب‌های حوزه جوانی جمعیت رفع شود، چرا که جمعیت جوان منشاء حرکت، دانش، تولید و جهش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم، عصر روز شنبه ۱۹ خرداد در دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، بیان کرد: در قرآن کریم دو دسته از آیات به نمایندگی از دو نوع اندیشه پیرامون جمعیت و فرزند و فرزندآوری نازل شده است.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم عنوان کرد: یک گروه از آیات در مقام تبیین اندیشه فرعون و مستکبران در طول تاریخ بشر است که تلاش آن‌ها به فساد کشیدن زمین است و دو برنامه محوری را برای تباه کردن زمین دنبال می‌کنند.

حسینی‌مقدم در ادامه افزود: هدف این گروه این است که عمران و آبادانی و رفاه را از اهل جامعه بگیرند و نسل را در جامعه تباه کنند و حتما یکی از شاخه‌های تباهی نسل، تصمیم نابخردانه‌ای است که از غرب آغاز شد و در کشورهای مشرق زمین تثبیت شد و امروز متاثر از وجود غرب‌اندیشان ایران هم جامعه درگیر شده و آن کاهش فرزندآوری است.

وی به شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر اشاره کرد و غرب را منشاء این شعار دانست و گفت: اندیشه دیگر الهی است که حیات جامعه را در گرو برخورداری از مال و فرزند معرفی می‌کند و لذا یکی از راه‌های التذاذ از نعمت الهی برخورداری از نعمت فرزند است.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: امروز کشور ما دو نوع تجربه در هر دو بعد را به خود دیده، هم فرزندآوری در دهه ۶۰ که میانگین جمعیتی در هر خانواده بالای سه فرزند بود و هم امروز که متأثر از اندیشه غرب جمعیت رو به کاهش است.

حسینی‌مقدم به بسته تشویقی دولت شهید جمهور پرداخت و بیان کرد: این امر، یک گام بسیار ارزنده بود که در این پنجره طلایی جمعیت متحول شویم و به خود بیاییم و همه دستگاه‌ها باید به آن متعهد باشند تا گرفتار بحران نشویم.

وی تاکید کرد: جمعیت جوان منشاء حرکت، دانش، تولید و جهش است، بنابراین خانواده‌ها باید متاثر از مکتب اسلام به میدان بیایند، در سال گذشته که بخشنامه جوانی جمعیت و سیاست های تشویقی اعلام شد، بحث کاهش جمعیت در ۱۵ استان متوقف شد.

حسینی مقدم تشریح کرد: امسال باید آسیب‌هایی که در این حوزه کشور را تهدید می‌کند، رفع شود و در این راستا همه باید دست به دست هم دهند و در بحث ازدواج اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

وی در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹۷ ازدواج نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته که نهایتا منجر به این شد که مجموعه دستگاه‌های مرتبط یک بسته‌ای تهیه کنند که در صورت تصویب کارگروه برای ازدواج‌های جدید استان قم، مشوق‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

حسینی مقدم در پایان گفت: نباید بگذاریم آسیب‌های کاهش جمعیت دامنگیر شهر قم شود، باید رشد حداقل ده درصد ازدواج، کاهش ده درصد طلاق و افزایش ده درصد فرزندآوری را پیگیر باشیم.

پایان پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha