چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حیدری

مسئول ستاد اجرایی پایگاه های اوقات فراغت استان قم از برگزاری اردو برای ۴۰هزار نفر از نوجوانان قمی در طرح اوقات فراغت سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدرضا حیدری طی سخنانی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن تشریح برنامه های اوقات فراغت سال جاری ابراز داشت: امسال قرارگاه اوقات فراغت ویژه تابستان به ریاست معاون فرهنگی -اجتماعی استانداری تشکیل شد و تاکنون بیش از ۱۰ جلسه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی استانداری و مدیران کل دستگاه های مرتبط برگزار شده است.

وی همچنین با اشاره به این که امسال اتفاقات خوبی را برای اوقات فراغت سطح استان رقم زده ایم، افزود: سال گذشته موفق به برگزاری اردو برای ۱۰ هزار نفر بودیم و امسال این میزان به ۴۰ هزار نفر افزایش پیدا می کند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان قم با بیان اینکه امسال تمام دستگاه ها ذیل قرارگاه اوقات فراغت به فعالیت می پردازند، گفت: همه برنامه ها و طرح ها در قرارگاه تعیین تکلیف می شود و یک تصمیم واحد در این راستا گرفته شده و به منصه اجرا در می آید.

وی ادامه داد: کلیه دستگاه ها موظف هستند که فعالیت ها را حول محور و رویکردهای مشخص شده در اوقات فراغت انجام دهند تا به این طریق جذب حداکثری نوجوانان و جوانان را داشته باشیم ضمن اینکه جلوی اتلاف منابع بیت المال نیز گرفته می شود.

مسئول ستاد اجرایی قرارگاه اوقات فراغت استان قم بیان داشت: طرح استعدادیابی مهنا یکی از برنامه های محوری ما در سال جاری است که نهادها و ارگان های مختلف در آن مشارکت دارند ضمن آنکه در این برنامه پیوند مسجد و محله نیز به شکل مشهودی محقق می شود.

وی با تأکید بر لزوم هدفمندی برنامه ها و اتخاذ رویکرد تربیتی در این راستا اظهار داشت: برگزاری برنامه های زیارتی ویژه اربعین برای ۱۰هزار نفر و نیز برگزاری اردوی مشهد مقدس برای ۶هزار نفر از دیگر برنامه های امسال است که این کار با حمایت های موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) برگزار می گردد.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ مرکز شامل کانون های مساجد، بسیج، جهاد دانشگاهی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و غیره در این قرارگاه مشغول فعالیت هستند، گفت: ما به دنبال تجمیع ظرفیت ها و بهره برداری حداکثری از این مجموعه ها هستیم، ضمن آن که با توجه به در پیش بودن محرم و صفر در فصل تابستان، هیئت بزرگ نوجوانان با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی را خواهیم داشت که توسط خود نوجوانان اداره می گردد.

وی همچنین تاکید کرد: تأکید خاص رهبر معظم انقلاب بر این است که از طریق برگزاری اردوهای فرهنگی، ورزشی و تربیتی و تفریحی به دنبال تربیت و توانمندی نسل جدید باشیم بر همین اساس از ابتدای تیرماه، اولین اردوی نوجوانان و جوانان برگزار می شود که به دنبال هدفمندی این اردوها در راستای اهداف مشخص شده هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha