پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
آیت الله رجبی در نشست سالانه اساتید طرح ولایت

حوزه/ آیت الله رجبی در نشست سالانه اساتید طرح ولایت گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه نداشتن احساس هویت در برخی افراد است و هرجا طرح ولایت اجرا شده است احساس هویت در مخاطبان را تقویت کرده که هویت سازی یکی از نتایج و ثمرات این طرح بوده است و لذا نتایج بسیار خوبی نیز در این مدت کسب شده و به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی در نشست سالانه اساتید طرح ولایت که به همت مدیریت مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در تالار همایش های این موسسه برگزار شد، گفت: انسان برای سعادت دنیا و آخرت و به ویژه سعادت اخروی خلق شده است و از میان عوامل رسیدن به سعادت، معرفت و آگاهی داشتن است که نقش حیاتی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هر تلاشی در مسیر سعادت، باید بر اساس مبانی و چارچوب ارزش های الهی انجام شود. انسان تا اینها را نداند در این مسیر نمی تواند به خوبی قدم بردارد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: اصل آگاهی نقطه شروع است و عنصر محوری در همه فعالیت هاست، ولی صرف آگاهی کفایت نمی کند، باید تبدیل به ایمان و باور شود، چون ایمان و عمل صالح است که سعادت انسان را تضمین می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: یکی از عوامل تصمیم ساز، عامل شناخت و معرفت است که اگر این عامل در مخاطبان وجود داشته باشد در نحوه تصمیم‌گیری افراد تاثیر بسزایی بر جای خواهد گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: طرح ولایت بسیار ارزشمند است و در همین حد انتقال معلومات دینی بخصوص در ساختاری که علامه مصباح رحمت الله علیه طراحی کرده اند بسیار خوب و با ارزش است؛ ما باید هر روز به روح این مرد بزرگ درود بفرستیم که چنین خدمتی به جامعه کرده است.

وی ادامه داد: باید بین اصول عقاید و نظام فکری و نیز مبانی مستحکم اعتقادی با مسئله نظام سیاسی اسلامی و مسئله ولایت فقیه پیوند داده شود تا در بحران هایی که پیش می آید؛ ولایت فقیه به عنوان شاخص شناخته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ظرفیت‌های ایجادی طرح ولایت ابراز کرد: کسانی که طرح ولایت را می‌گذرانند از لحاظ بُعد انگیزشی ترقی پیدا می‌کنند که بهترین دلیل بر این گفته، اظهارات دانش پژوهان این طرح است که این دوره ها را گذرانده اند و انرژی غیرقابل وصفی را نسبت به مکتب و ولایت فقیه به دست آورده‌اند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان سخنان خود ابراز کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه نداشتن احساس هویت در برخی افراد است و هرجا طرح ولایت اجرا شده است احساس هویت در مخاطبان را تقویت کرده که هویت سازی یکی از نتایج و ثمرات این طرح بوده است و لذا نتایج بسیار خوبی نیز در این مدت کسب شده و به دست آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha