دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
تبریز

حوزه/ سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: تعداد سه هزار و ۲۳۲ شعبه اخذ رای در سطح آذربایجان شرقی فعال می شوند و اعضای شعب نیز مشخص شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، تراب محمدی عصر، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در نشست رسانه‌ای رسم خدمت، با اشاره به انتقاداتی که درباره مالکیت و هدایت تیم تراکتور وجود دارد، اظهار کرد: آیا هنگام باخت تیم یا انتخاب نکردن بازیکن خوب باید تمام اخلاقیات را زیر پا بگذاریم و به سرمایه گذار تیم، هر حرفی بزنیم؟ رسانه‌ها باید به هواداران این تیم محبوب اعلام کنند که این سرمایه گذار آمده و برای تیم زحمت کشیده است و باید قبول کنیم که ورزش برد و باخت دارد.

وی با بیان اینکه تیم تراکتور بیشترین هوادار را نسبت به تیم‌های مطرح کشور دارد، ادامه داد: ناسزا گفتن به سرمایه گذار تیم در صورت باخت در شأن و شایسته این تیم و مردم آذربایجان نیست و برخی‌ها عمدی این کارها را انجام می‌دهند که موجب رنجش خاطر سرمایه گذار شده و یکی از نگرانی‌های سرمایه گذار نیز همین موضوع است.

محمدی در ادامه تکمیل سد قیزقلعه سی، خط آبرسانی به استان به خصوص ارس، تصفیه خانه میانه و سد گرمی چای، آبرسانی به ۷۰۰ روستای استان را از جمله عملکرد دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: مسیر برگشت صوفیان-تبریز از آزادراه تبریز-بازرگان تا هشتم تیرماه افتتاح شده و مسیر رفت نیز تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح در مجتمع مس سونگون در حال اجرا است، اظهار کرد: ۵۰۰ کارخانه راکد استان در دولت سیزدهم احیا شده که یکی از این کارخانه‌ها، کارخانه اتوبوس سازی بود که روزهای گذشته به بهره برداری رسیده و قرار است سالانه هزار دستگاه اتوبوس و در طرح توسعه سه هزار دستگاه اتوبوس تولید کند که ۴۰ درصد قطعات آن داخلی است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل کمیته‌ها و هیأت‌های اجرایی و نظارتی انتخابات در آذربایجان شرقی، گفت: تعداد سه هزار و ۲۳۲ شعبه اخذ رأی در سطح آذربایجان شرقی فعال می‌شوند و اعضای شعب نیز مشخص شده‌اند و استان از نظر پشتیبانی و دستگاه‌های احراز هویت انتخابات آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی، آمادگی ۱۰۰ درصدی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دارد، اظهار کرد: رسانه‌ها باید در جهت حضور حداکثری مردم تلاش کنند و هیچ مجری و متولی انتخابات حق ندارد به له یا علیه کسی صحبت یا رفتار کند یا از بیت المال و امکانات دولتی یک دستگاه اداری و غیر اداری استفاده کند.

محمدی با اشاره به تأمین امنیت انتخابات آذربایجان شرقی و تشکیل ستاد امنیت انتخابات در استان، اظهار کرد: رسانه‌ها باید به نقش خود در ارتقای مشارکت مردمی عمل کنند زیرا اقتدار نظام جمهوری اسلامی در سایه حضور بیشتر مردم در عرصه انتخابات محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها علاوه بر تلاش برای سلامت انتخابات، باید تمام مردم و اعضای ستاد انتخابات و طرفداران را به حفظ اخلاقیات توصیه کرده تا کاندیداها و هواداران آن‌ها را به مسیر درست هدایت کنند و به خاطر دنیای یک فرد، آخرت خود را خراب نکنند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه آماده دریافت پیشنهادات رسانه‌ها در جهت پیشرفت و آبادانی حوزه‌های مختلف استان است، گفت: رسانه‌ها بدون خروج از اخلاقیات باید نقاط قوت و ضعف مسئولان را بگویند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دولت سیزدهم شبانه روزی برای تأمین رفاه مردم تلاش می‌کنند و رأی مردم در انتخابات پیش رو برایمان مهم است و به هر کسی که مردم برای ریاست جمهوری انتخاب می‌کنند، احترام می‌گذاریم.

محمدی با اشاره به وضعیت نیروگاه حرارتی تبریز و مازوت سوزی آن در زمستان، افزود: این نیروگاه، تکنولوژی قدیمی دارد و باید برای رفع معضل مازوت سوزی آن، نیروگاه جدید ساخته شود که سرمایه گذار آن نیز مشخص شده است اما تا زمان جایگزینی باید با پایدارسازی گاز در زمستان، مازوت سوزی را کاهش دهیم.

وی گفت: کارخانجاتی که بالای ۱۰ مگاوات مصرف برق دارند باید خودشان در جهت تولید برق اقدام کنند که در این زمینه تعداد ۴۸ کارخانه آذربایجان شرقی بالای هفت مگاوات مصرف برق داشته و سرمایه گذاری‌هایی انجام گرفته است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به شهدای خدمت و برگزاری تشییع و تدفین باشکوه پیکر این شهدا در استان، افزود: زندگانی شهدای خدمت، ساده زیستانه، صادقانه و توأم با مردم بوده و شبانه روزی برای خدمت به خلق الله تلاش می‌کردند تا اینکه مردم نیز با حضور با شکوه خود در مراسم این عزیزان، از آنها قدرشناسی کردند ما نیز باید نام و یاد این شهدا را در طول تاریخ زنده نگه داریم.

وی همچنین در خصوص برگزاری سلسله نشست‌های رسم خدمت نیز گفت: برگزاری این سلسله نشست‌ها در کمیته سیاسی انتخابات استان برنامه ریزی و تدوین شده و اجرای آن برعهده اداره کل ارشاد و روابط عمومی استانداری بوده است که در این راستا با استقبال بالای اصحاب رسانه، جمعی از مدیران استان به ارائه گزارش عملکرد سه ساله خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha