دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
تقدیر از » چهره های برتر کشتی » توسط امام جمعه هرسین

حوزه/ امام جمعه شهرستان هرسین از چهره های برتر کشتی، در سال ۱۴۰۲، تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام رضایی امام جمعه هرسین، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه هرسین، مسئول دفتر ستاد عتبات عالیات شهرستان و مسئول هیئت کشتی، از چهره های برتر کشتی شهرستان، در دفتر امام جمعه، تقدیر بعمل آمد.

امام جمعه هرسین، ارتباط خوبی با میادین ورزشی و ورزشکاران دارد و بیشتر مواقع به مناسبت های مختلف، در سالن های ورزشی شهرستان در جمع ورزشکاران حضور پیدا می کند.

پوریای هرسین!

پوریای هرسین ( شهید مسعود دارابی)، پهلوان جوان هرسینی بود که در جهاد اکبر بر نفس پیروز شد و در جهاد اصغر به شهادت رسید.

شهیدی که قهرمان کشتی کشور شد و می‌توان وی را «پوریای ولی زمان»، خود لقب داد.

شهید به درستی پهلوان اخلاق و جوانمردی بود، به گونه ای که الان هم همدوره ای هایش، با نهایت احترام از وی یاد می‌کنند که در زمان مسابقه و روی تشک کشتی بسیار جوانمردانه با رقبای خود روبرو می شد.

یکی از خاطرات به یادماندنی که در شبکه های تلویزیونی هم پخش شد، مربوط به مصاف وی با یکی از رقبای خود بود که فرزند نونهالی داشت که در کنار زمین مدام، پدر خود را تشویق می کرد، کشتی گیر شهیدی که شکست خورد، تا دل کودک حریفش نشکند.

این پهلوان اخلاق، در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشتی می گرفت و توانست عنوان های قهرمانی و مدال های زیادی را به دست آورد.

شهید دارابی، حتی به تیم ملی کشتی نیز دعوت شد و قرار بود، به مسابقه های بین المللی سوئد اعزام شود اما به دلیل شرایط آن روزهای کشور این اعزام انجام نشد.

عاقبت شهید مسعود دارابی، متولد سال ۱۳۴۲ شهرستان هرسین، در سن ۲۴ سالگی و در ۲۲ مرداد ماه ۶۶ در« عملیات نصر۷ سردشت»، مدال رنگین شهادت را از دست اربابش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به گردن آویخت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha