چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
نشست خبری دومین جشنواره «روایت جهاد» در قم

حوزه/ دبیر دومین جشنواره هنری، ادبی و خبری روایت جهاد در قم از برگزاری دومین جشنواره «روایت جهاد» در قم خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره روایت جهاد می‌توانند آثار خود را از ۲۴ خرداد تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ سرهنگ حسن ضیایی، مدیر مرکز حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قم در نشست خبری دومین جشنواره هنری، ادبی و خبری روایت جهاد که امروز پنجشنبه با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد، با اشاره به این که گروه‌های جهادی در قالب ۵ شورا و مجمع جهادی و ۲ قرارگاه جهادی برای کارهای عملیاتی و حرکت‌های جهادی سازمان دهی شده اند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱۸۰ گروه جهادی از قم در استان و سایر مناطق کشور در حال خدمت رسانی و فعالیت‌های مختلف محرومیت زدایی هستند.

وی با بیان این که امروز ابزار هنر و رسانه می تواند ما را در راستای رسیدن به اهداف خود و معرفی گروه ها و فعالیت های جهادی به افراد جامعه کمک کند، افزود: یکی از اهداف برگزاری جشنواره روایت جهاد در همین راستاست و امیدواریم بتوانیم با کمک و یاری اصحاب رسانه به افق پیشرفت و تحقق اهداف برسیم.

مدیر مرکز حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قم هدف دیگر از برگزاری جشنواره روایت جهاد را کشف استعدادهای جهادی در عرصه های مختلف تخصصی هنری و همچنین بسترسازی برای ایجاد و بروز آثار فاخر در زمینه محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی با هدف تجلیل از آثار برتر عنوان کرد.

وی بیان داشت: اولین جشنواره روایت جهادی سال گذشته در سه بخش هنری، ادبی و خبری برگزار شد و از بین آثار ارسال شده تعداد ۴۶ اثر برگزیده شدند و تعداد ۱۵ اثر نیز برگزیده جشنواره ملی شدند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

سرهنگ ضیایی خاطرنشان کرد: درصددیم دومین جشنواره روایت جهاد را در تراز جهادگران و هنرمندان استان قم برگزار کنیم.

محورها و قالب های دومین جشنواره هنری، ادبی و خبری روایت جهاد

طلوعی، دبیر دومین جشنواره هنری، ادبی و خبری روایت جهاد در قم نیز در این نشست به تشریح محورهای و قالب های جشنواره پرداخت و گفت: محورهای این دوره از جشنواره شامل پیام ۹ ماده‌ای رهبر انقلاب به بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، اردوهای جهادی، محرومیت زدایی و کمک‌های مومنانه، زن و خانواده، دستاوردهای فرهنگی، گفتمان سازی و گسترش روحیه جهادی در بین مردم است.

وی ادامه داد: این جشنواره در ۴ قالب ادبی شامل «شعر و داستان، خاطره و دلنوشته»، هنری شامل «عکس، فیلم، کلیپ و موشن گرافی و پوستر»، بخش خبری شامل «خبر، گزارش و ...» و بخش ویژه شامل «هوش مصنوعی و شهدای خدمت» برگزار می‌شود.

دبیر دومین جشنواره هنری، ادبی و خبری روایت جهاد در قم بیان داشت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از امروز ۲۴ خردادماه تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ به دبیرخانه جشنواره هنری، ادبی و خبری روایت جهاد ارسال کنند.

وی با بیان این که تمام جزئیات و نحوه ارسال آثار و توضیحات لازم در وب سایت جشنواره به نشانی https://revayatejahad.ir/ اطلاع رسانی شده است، گفت: در این جشنواره علاوه بر بخش های مختلف هنری، بخشی را به عنوان شهید خدمت؛ شهید رئیسی و بخش دیگر را بین المللی در راستای ارج نهادن به فعالیت های شهید امیرعبداللهیان قرار خواهیم داد تا آثار مرتبط با این بخش ها نیز در جشنواره شرکت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha