چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
تصاویر/ همایش جهادگران عرصه تبیین ویژه روحانیون، اساتید، مبلغین و ائمه جماعات اهواز

حوزه/ همایش جهادگران عرصه تبیین ویژه روحانیون، اساتید، مبلغین و ائمه جماعات اهواز، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، همایش جهادگران عرصه تبیین(تبیین عرصه انتخابات ۱۴۰۳) ویژه روحانیون، اساتید، مبلغین و ائمه جماعات اهواز، شامگاه گذشته در سالن اجتماعات امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز، برگزار شد.

در این همایش آیت الله موسوی جزایری رئیس حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، جمعی از اساتید، طلاب، روحانیون، علما و ائمه جمعه استان حضور داشتند.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین بلادیان گفت: همواره تشکیل دولت جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهداف نظام، نقش اساسی ایفا می کند و امید است چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری باشکوه فراوان و حضور حداکثری مردم برگزار شود.

وی ادامه داد: حوزه علمیه استان خوزستان نیز در کنار سایر ارگان‌ها و نهادهای دیگر کشور با تشکیل قرارگاهی ویژه مسائل تبیینی، گام کوچکی برای برگزاری پرشور انتخابات و انتخاب فرد اصلح برداشته اما تلاش طلاب و روحانیون نیز در این زمینه نیاز و تاثیرگذار است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در انتخابات از دو قطبی سازی جامعه و حرمت شکنی پرهیز شود چرا که دشمن همواره از اختلاف جریانات سیاسی و دوقطبی سازی ها سود می برد.

وی خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است و باید در مرحله اول با جهاد تبیین، مردم را به مشارکت دعوت کنیم و در مواردی نیز که به صورت حضوری شرایط مسیر نیست، از راه‌های مختلف ارتباطی استفاده ببریم.

در بخش دیگر این همایش حسینی محراب، استاندار خوزستان، ابراز کرد: باید با بصیرت و جهاد تبیین مردم سالاری دینی این نظام اسلامی را برای همگان نمایان و جامعه را برای حضوری باشکوه در انتخابات تشویق و نسبت به توطئه‌های دشمن هوشیار کنیم.

وی گفت: تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای ما محترم هستند و باید شاخص‌های رهبر معظم انقلاب را برای انتخاب فرد اصلح در نظر بگیریم. بی شک حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر حماسه ساز می شود و دشمن را مایوس خواهد کرد.

در پایان این همایش آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: بین ستادها و نمایندگان کاندیداها آرامش حاکم باشد و از جوسازی و بی‌احترامی به یکدیگر خودداری شود که یکی از وظایف اصلی علما و روحانیون است.

وی بیان کرد: به صورت جدی همه مردم مکلف هستند در انتخابات حضور یابند چرا که مساله تنها انتخابات نیست، بلکه تکلیف اسلام است. نقش جامعه روحانیت و علما در پرشور کردن انتخابات برجسته و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در بقای نظام و ثبات انقلاب موثر است.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha