چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر / یادواره شهید خدمت و نشست انتخاب چهاردهم

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی گفت: شهید رئیسی از لحاظ عبادی زبانزد بود و حتی در روزهای مناظره انتخاباتی روزه می گرفت چرا که روزه موجب مراقبت انسان و برخورداری حالت معنوی می شود تا بی اخلاقی انجام ندهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ در یادواره شهیدان خدمت و نشست انتخاب چهاردهم که به همت دفتر تبلیغات اسلامی در سالن شیخ طوسی ستاد این دفتر برگزار شد با تبیین سیاست اخلاق مدارانه شهید رئیسی و دستاورد های آن در حوزه داخلی، گفت: شهید جمهور تقوای سیاسی اجتماعی را رعایت می کرد و پایبند به احکام الهی و منویات رهبری معظم بود و براساس گفتمان امامین انقلاب حرکت می کرد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در سیره فردی و اجتماعی حقیقتا انسان با تقیدی بود و در مسایل فردی از اشرافی گری پرهیز داشت و خصلت ساده زیستی را در وجود خود برجسته کرده بود، ابراز داشت: امروز پروتکل های تشریفاتی موجب فخر می شود که متاسفانه در میان برخی مسئولین وجود دارد و چه بسا چالش های را برای جامعه و مردم به وجود آورده است، در حالی که شهید رئیسی اعتقادی به این امر نداشت و همواره با اطرافیان و مردم برخورد صمیمانه ای داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم تصریح کرد: شهید رئیسی از لحاظ عبادی زبانزد بود و حتی در روزهای مناظره انتخاباتی روزه می گرفت، چرا که روزه موجب مراقب انسان و برخورداری حالت معنوی می شود تا بی اخلاقی انجام ندهد.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت ادامه داد: در آخرین جلسه هیئت دولت توصیه کرده بود که در بعضی مسائل باید سکوت کرد با آن که فشارهای وجود دارد و می گفتند وقتی هجمه ای می شود یاد شهید بهشتی می افتم و سکوت می کنم تا موجب بر هم زدن اتفاق جمعی در کشور نشوم.

وی تصریح کرد: شهید رئیسی می گفت "در مواقع اختلافات سیاسی مردم نظام را می بینند و این دولت و آن دولت را نمی بینند، لذا بنده وارد تخریب دولت های قبلی نمی شوم."

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم خاطرنشان ساخت: در بُعد بین الملل سابقه نداشته که این چنین کشورهای متعدد برای رئیس جمهور یک کشوری عزای عمومی بگیرند، البته برای عرض احترام و حضور نیز پروتکل های متعددی دارند اما برای شهید رئیسی بی توجه به پروتکل های مرسوم آمدند.

وی با بیان این که شهید رئیسی بودجه نهاد ریاست جمهوری را بر خلاف دولت های قبل کم کرده بود و نسبت به بودجه های مرتبط با فعالیت های عمرانی تلاش های متعددی داشت، افزود: در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شجاعت بسزایی از خودشان نشان دادند چرا که در صورت ادامه این ارز شاهد تورم بیش از حد می بود اما با حذف آن تورم کمتری داشتیم؛ به ایشان گفته بودن در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ بدبینی های نسبت به دولت شما خواهد بود که ممکن است در دوره بعد رای نیاورید، اما گفته بود بنده به دوره دوم فکر نمیکنم و الان وظیفه بنده چیز دیگری است.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت تصریح کرد: رئیس جمهور شهید اولویت اول خود را پروژه های نیمه تمام دولت های قبلی قرار داده بود و به ایشان می گفتند که به ضرر شما است پروژه های نیمه تمام دولت های قبل را انجام می دهید اما می گفت برای من مهم نیست، باید کارها پیش برود

وی وجود خصایص مثبت شخصی را تاثیرگذار بر پیشرفت کشور دانست و ابراز داشت: مشکلات دهه نود به خاطر نگاه به غرب بود که رهبری معظم بارها فرموند مشکلات کشور از داخل حل می شود نه با ارتباط با غرب، چرا که به سبب وابستگی به غرب پالس های ضعف فرستاده می شد در نتیجه از سوی دولت های غربی فشارهای بیشتری را برای ملت ایران می آوردند که این رویکرد باعث شده بود دو هزار کارخانه در دولت قبل فلج شود و دولت با استقراض از بانک‌ مرکزی خود را اداره کند که در نتیجه شاهد تحمیل تورم ۶۰ درصد به دولت بعد بودیم

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: شهید رئیسی با نگاه به فرصت های موجود در کشورهای همسایه و تقویت ظرفیت داخلی و ارتباط با همسایه ها، فعالیت اقتصادی را رونق بخشید. در دولت قبل فروش نفت به دویست هزار بشکه در روز رسیده بود و این در حالی بود که پول فروش این مقدار هم به کشور بر نمی گشت اما در دولت شهید رئیسی این رقم به دو میلیون بشکه در روز رسید که پول انها نیز به‌ کشور بر می گردد. همچنین به واسطه ارتباط با همسایه ها فروش تولیدات کارخانه ها رونق پیدا کرد و توسعه صادرات به بیش از ۵۲ میلیارد دلار که یک رقم بی نظیر در تاریخ ایران است رسید.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در ادامه گفت: در دولت شهید رئیسی نزدیک دو هزار کارخانه احیا شد، به طوری که بعضی از این کارخانجات برای رساندن سفارش محصولات خود برای داخل و خارج از کشور سه شیفت کار می کنند. به طور مثال ایران خودرو دیزل قبل از دولت سیزدهم ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشت اما بعد از روی کار آمدن این دولت به خاطر تغییر رویکرد و توجه به صادرات به کشورهایی همچون روسیه امروز به اندازه سه سال آینده پیش فروش کرده است.

وی تصریح کرد: در اواخر دولت قبل رئیس جمهور زمانی که رفت به یک معدنی کارگران حمله کردن و می خواستند کتک کاری کنند، اما رئیس جمهور این دولت زمانی که به کارخانجات می رفت کارگران می گفتند "صل علی محمد بوی خمینی آمد" و در تشیع ایشان هم دیدیم که کارگران شعار می دادند "عزا عزاست امروز کارگر ایرانی صاحب عزاست امروز"

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت ادامه داد: شهید رئیسی برای رونق بخشی به کار و تولید و رفع بیکاری تلاش های بسزایی داشت و بیکاری را به زیر ۸ درصد رساند که در تاریخ ایران کم سابقه است؛ این رقم نسبت به سی سال قبل سابقه ندارد .

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: بعضی در باره گرانی سؤال می کنند، باید بدانیم که در دولت قبل یک طوفان تورم و گرانی راه افتاد که این گردباد و تندباد تا بخواهد فروکش کند با یه شب و دو شب ممکن نیست؛ فرایند تورم در مدت زمان چهار الی پنج سال به عدد ۶۰ درصد تورم رسیده بود و این امر به جهت گره زدن اقتصاد به برجام و تعامل با آمریکا و کشورهای غربی بود که موجب مشکلات اقتصادی داخلی، تعطیلی کارخانجات، افزایش نقدینگی و به بن بست رسیدن اقتصاد کشور شده بود.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در پایان اظهار کرد: این اواخر تورم به ۲۹ درصد رسید که اگر دولت سیزدهم ادامه پیدا می کرد به عدد پایین تری نیز می رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha