یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
یعقوبعلی نظری

حوزه/ استاندار خراسان رضوی از تحقق ۱۳۱ طرح سفر شهید جمهور به استان خبر دادو گفت: ۱۶۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ طرح عمرانی و خدماتی در خراسان رضوی، گفت: تلاش شده بود در این روزها میزبان رییس جمهور شهید برای دومین سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی باشیم که این سفر محقق نشد.

نظری افزود : در سفر نخست رییس جمهور به خراسان رضوی ۱۸۰ مصوبه و ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید که ۱۳۱ طرح محقق شده است و باقی مانده طرح ها نیز به طور متوسط ۶۱ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان این که ۲۸ کلان مساله استانی در سه بخش زیرساخت، عمرانی و اجتماعی احصا شده است گفت: برنامه های عملیاتی خود برای سند تحول دولت در استان را بر این اساس تدوین کرده ایم و مقرر شده طرح های سفر استانی را تا پایان سال ۱۴۰۴ به سرانجام برسانیم.

نظری خشکسالی و تنش آب را مهمترین موضوع استان توصیف کرد و افزود: با وجود همه مشکلات، خشکسالی ها و تنش آبی اثری در مردم برجای نگذاشت و این مشکل تا کنون با همکاری همه دستگاه های مربوطه برای انتقال آب و جایگزینی منابع آبی و مهار رواناب ها مدیریت شده است.

وی اضافه کرد: با ۲ نیروگاه برقی که امروز افتتاح می شود چهار نیروگاه به بهره برداری رسیده و حدود ۱۷ مگاوات به تولید برق استان افزوده شد و به ۵۴ مگاوات رسید.

استاندار خراسان رضوی به کمبود ۲۰ هزار کلاس درس در استان اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر چهار هزار کلاس درس در استان ساخته شد و چند روز قبل نیز عملیات اجرایی ساخت پنج هزار کلاس درس از محل بودجه مولد سازی آغاز شد که نیمی از این کلاس درسها به همت خیران ساخته خواهد شد.

نظری به ناپایداری گاز و قطع گاز تربت جام در زمستان ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: علاوه بر اجرای طرح های پایدار کننده جریان گاز در تربت جام و صالح آباد اکنون شهر باجگیران به عنوان آخرین شهر بدون گاز استان، از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده است و همچنان گازرسانی به همه روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار در حال انجام است.

وی به افتتاح مرکز سرطان در مشهد اشاره و اظهار کرد: تا هفته دولت نیز بیمارستانهایی در گلبهار، نیشابور و زاوه افتتاح خواهد شد و از طرفی ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد نیز با پیشرفت نزدیک به ۳۰ درصد در حال اجراست.

استاندار خراسان رضوی گفت:۱۶۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان در حال ساخت است و تا ۲ ماه آینده نیز مرحله جدید واگذاری زمین انجام خواهد شد و در همه این طرح ها منازل توسط مردم ساخته می شود.

نظری به فرسودگی راه و و وجود نقاط حادثه خیر در طول جاده های خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: اکنون در آستانه یک اتفاق بزرگ در حوزه راه های استان قرار گرفته ایم که این طرح بزرگ با اتکا به منابع مولد سازی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و بهسازی راه در خراسان رضوی انجام شده است و این در حالی است که در گذشته سالانه فقط ۲۰۰ کیلومتر از راه های استان بهسازی می شده است.

استاندار نرخ بیکاری خراسان رضوی را ۶.۳ درصد عنوان کرد و گفت:طی سه سال گذشته رشد صادرات در این استان ۲۰ درصد و رشد صادرات ترانزیت ۱۶ درصد بوده است.

نظری افزود: در قالب جذب سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی ۲۱۰ طرح در فضای اقتصادی خراسان رضوی شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: ۵۸۲ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در استان در سه سال قبل احیا شده و همچنین تولیدات کشاورزی استان از ۶ به ۷.۵ میلیون تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha