یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
ال

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید مبانی انقلاب را قبول داشته باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین مبانی انقلاب، اصل مترقی ولی فقیه است که رهبری در بحث اقتصاد، اقتصاد مقاومتی را مبنا قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جمع اعضاء مجلس خبرگان و امامان جمعه استان اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی این استان ضمن تسلیت شهدای خدمت به ویژگی‌های رئیس جمهور آینده اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در آیه ۵٨ سوره نساء می فرماید «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَیٰ أَهْلِهَا...» خداوند به شما امر می کند که امانات «محتوای معارف قران» را به اهلش بسپارید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه علمای بزرگوار ملاک های قرآنی را به مردم برای انتخاب ریاست جمهوری بگویند، گفت: شش بزرگوار، ملاک های قانون اساسی را بدست آورده اند، اما شهید مطهری(ره) در کتاب تعلیم و تربیت می فرمایند، فرزندانمان را متفکر تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه برای تفکر عقلانی هفت روش ارائه می دهند، ادامه داد: در یکی از روش ها می فرمایند، شما اول نگاه نکن چه مطلبی را می خواهی ثابت کنی، بعد دلایلش را ذکر کنی تا به آن برسی، نگاه کن از قرآن به چه چیزی می رسید؛ لذا در انتخابات هم همین گونه است، یک نفر را انتخاب کنیم، بعد بگوییم این ملاک ها در آن شخص وجود دارد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید اهل جهاد کبیر باشد و تمایل به دشمن نداشته باشد، بیان داشت: رئیس جمهور آینده باید به مقاومت اعتقاد داشته باشد، همانند شهید حاج قاسم سلیمانی که به رئیس جمهور وقت گفت، برای دفاع از حرم کمک می خواهم، اما رئیس جمهور به او گفت، هر کس دستور دفاع از حرم را داده خودش هم تامین کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید برنامه محور باشد، خاطرنشان کرد: انتقاد مهم مقام معظم رهبری به یکی از رؤسای جمهور در این بود که به ایشان فرمود، سیاست های کلی را درست است که مجمع تشخیص نوشته، اما منتسب به رهبری است، فرادولتی است، چرا طبق برنامه عمل نمی کنی.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه رئیس جمهور باید به یک حزب و گروه منتسب نباشد، یادآور شد: این فرمایش امام حسین(ع) است که در سال ۵٨ هجری قمری در جمع علما در منا فرمودند، علت این که معاویه ها بر شما مسلمانان مسلط شده اند بخاطر این است که روحیه شما حزب گرا می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید مبانی انقلاب را قبول داشته باشد، گفت: یکی از مهم ترین مبانی انقلاب، اصل مترقی ولی فقیه است که رهبری در بحث اقتصاد، اقتصاد مقاومتی را مبنا قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه شهید رئیسی با اعتقاد به اقتصاد مقاومتی کاری کرد که بچه های متخصص ما ٢٨ کیلومتر تونل زدند، افزود: برای رئیس جمهور آینده، باید دغدغه های مقام معظم رهبری دغدغه اش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید جذب حداکثری را انجام دهد، ادامه داد: جذب حداکثری یعنی، رئیس جمهور آینده باید بتواند، مانند شهید رئیسی کسانی که از قطار انقلاب اسلامی جدا شدند به زیر پرچم انقلاب اسلامی برگرداند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه رئیس جمهور آینده به خاطر خدا باید سلوک مردمی داشته باشد، گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با شهید رئیسی فرمودند، کاری که ایشان می کرد، صِرف جذب قلوب او برای ریاست جمهوری آینده نبود، بخاطر خدا بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید شرح صدر داشته باشد، یادآور شد: رئیس جمهور آینده باید از شهید بهشتی(ره) و آیت الله مصباح(ره) یاد گرفته باشد که وقتی ۱۰ دقیقه به او توهین می کردند، به ایشان می گفتند، از خودت دفاع کن.

وی بر لزوم مشارکت پرشور مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و افزود: ان شاء الله در انتخابات، خدا، دل ها را به سمت کسی که در این ویژگی های قرآنی و کسی که شباهت بیشتری به آیت الله رئیس دارد، هدایت کند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha