سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
نجمی پور

حوزه/ امام جمعه سربیشه با اشاره به این‌که شهید جمهور، رئیسی ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا بزرگتر و برجسته‌تر کرد، گفت: رئیس جمهور شهید، انقلاب اسلامی و ملت ایران را در اظهارات خارجی خود درست تعریف کرد و شناساند.

حجت الاسلام احمد نجمی‌پور، امام جمعه سربیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، با اشاره به اقدامات خوب رئیس جمهور، شهید رئیسی در چند دهه خدمت ایشان و همراهانشان، اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا به سمت قله در حال حرکت هستیم و این مسیر رفتن به سوی قله، نیازمند ایثار و فداکاری بزرگانی هست که با خونشان این درخت تنومند را استوارتر می کنند و الحمدالله حاج قاسم ما را با همین، به دنیا معرفی کرده است که "ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم".

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر "ملت ایران نگران و دلواپس نباشند هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید"، تصریح کرد: روز تنفیذ ریاست جمهوری آقای رئیسی رهبر انقلاب برای اولین بار به نکته مهم"جهاد تبیین" اشاره کردند و دلیل آن این بود که ایشان می‌دانستند که این سید کارهایی می‌کند، توقعاتی را حاصل می‌کند، خدمتی را رقم می‌زند که دشمن می‌خواهد پوشیده بماند و حالا که شهید شدند بسم الله بیاییم این سه سال ریاست جمهوری ایشان را روایت کنیم که چقدر جاده، کارخانه، منابع انرژی، احیای مسئله اشتغال و رفع بیکاری، رفع محرومیت، خلاقیت در عرصه های بین المللی و ارتباط با کشورها و چقدر صادرات و...داشتیم.

امام جمعه سربیشه با اشاره به این‌که صادرات جمهوری اسلامی در این سه سال با ۵۰ سال گذشته برابری می‌کند، خاطرنشان کرد: دلیل این امر نیز تلاش های بی‌وقفه رئیس جمهور شهیدمان و هوش شهید امیرعبداللهیان و سایر همکارانش بود که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

حجت الاسلام نجمی‌پور با اشاره به این نکته که در حال حاضر کشورمان دارای پالایشگاه فرازمینی، صادرات خودرو به کشورهای مختلف و همچنین صدور محصولات متفاوت به کشورهای مختلف دارد،عنوان کرد: اتکاء ما به نفت در حال کم شدن است.

وی ضمن اشاره به خدمات ارزنده دولت شهید رئیسی در سه ساله اخیر، بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که در این سه سال، اتفاقات مبارکی بوده و خدماتی برای این مملکت رقم خورده که اگر ۱۰ سال هم روایت کنیم کم گفته‌ایم البته علاج اقتصادی کار ۲، ۳ یا ۴ و ۵ سال نیست.

امام جمعه سربیشه ضمن اشاره به توصیفات کم نظیر مقام معظم رهبری درباره شهید رئیسی در سخنرانی ۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ابراز کرد: شهید رئیسی در مرزبندی با دشمنان انقلاب صراحت داشت و دوپهلو صحبت نمی‌کرد و به لبخند دشمن اعتماد نمی‌کرد، وی مظهر شعارهای انقلاب بود، مرد کار خدمت و صفا بود، شب و روز نمی‌شناخت.

حجت الاسلام نجمی‌پور با بیان این‌که بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری شهید رئیسی در باب خدمتگزاری به کشور و ملت یک نصاب تازه‌ای به وجود آورد، تاکید کرد: ما قبلا شخصیت‌های خدمتگزار داشتیم اما نه در این حد، نه با این حجم، نه با این کیفیت، نه با این صداقت، نه با این پرکاری و شب و روز نشناختن.

وی با بیان این مهم که شهید رئیسی در مسائل خارجی از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کرد، متذکر شد: این همه سفر خارجی آثار ارزشمندی هم برای امروز کشور و هم برای فردای کشور دارد.

امام جمعه سربیشه با اشاره به این‌که این شهید بزرگوار ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا بزرگتر و برجسته‌تر کرد، تبیین کرد: رئیس جمهور شهید، انقلاب اسلامی و ملت ایران را در اظهارات خارجی خود درست تعریف کرد و شناساند.

حجت الاسلام نجمی‌پور سبک مدیریتی شهید جمهور را خاص دانست و گفت: وی با وزرا، مدیران دولتی و.... با صفا و صمیمت رفتار می‌کرد، برای مردم کرامت و عزت قائل بود، به مردم و جوانان برای اظهار نظر میدان می‌داد و حرمت مردم را نگه می‌داشت، به جوان‌ها اعتماد می‌کرد و آنها را تکریم می‌کرد.

وی با اشاره به این‌که اخلاق و متانت شهید رئیسی زبانزد خاص و عام بود، اظهار داشت: وی به کسانی که به خود او بدی کرده بودند با کرامت برخورد می‌کرد و به کسانی که به او اهانت کرده بودند پاسخ تند و زشت و عصبی نمی‌داد و باید برای علو درجات این شهید عزیزمان صلوات بفرستیم.

امام جمعه سربیشه با بیان این‌که شهید جمهور ارزش خاصی نسبت به شهدا قائل بودند، اذعان داشت: شهید سردار سلیمانی در روحیه جهادی، شهید بهشتی در صبر و سعه صدر و شهید رجایی در مردمی بودن سه الگوی شهید رئیسی بودند.

حجت الاسلام نجمی‌پور با بیان این‌که بی شک باید بپذیریم شخصی که محور و خط حرکتی‌اش خدمت و حمایت از محرومان باشد، سرنوشتی جز شهادت نخواهد داشت، اظهار کرد: جمله زیبای شهید تهرانی مقدم که فرمودند "در جمهوری اسلامی کسانی که هم‌تراز انقلاب اسلامی کار کنند، کم هستند؛ اما بدانید هر کسی که هم تراز با انقلاب اسلامی کار کند، سرنوشتی جز شهادت نخواهد داشت"؛ خوش به حال "سید شهیدان خدمت" که مزد کار کردن در تراز انقلاب اسلامی اش را این گونه گرفت".

وی ادامه داد:علی رغم توطئه مکاران، خناسان، دشمنان، بدخواهان و حسودان جمهوری اسلامی که تمام تلاششان را کردند تا این سید محرومان و شهید جمهور را بی‌آبرو کنند؛ اما خداوند متعال عاقبت او را جوری رقم زد که حسرت شهادتش بر دل همه ما همیشه خواهد ماند.

امام جمعه سربیشه تصریح کرد: در آیه ۶۵ سوره یونس آمده است: "اِنَّ العِزَّهَ لِله جَمیعا" عزت دست خداست و خداوند است که هر کسی را که بخواهد عزیز می کند و دشمنانش را خوار و ذلیل می کند، مثلاً شهید زاهدی را کسی نمی‌شناخت اما شهادت و خون او چنان جوشش و خروشی در ایران اسلامی رقم زد که طومار رژیم صهیونیستی را پیچید، چه کسی فکر می‌کرد که خون این شهید جریانی را ایجاد کند که وعده صادق از آن درآید.

حجت الاسلام نجمی‌پور اضافه کرد: وعده صادقی که آرزوی شهدا، آرزوی اصحاب ائمه، آرزوی رزمنده‌های دفاع مقدس، آرزوی حاج قاسم و شهید تهرانی مقدم‌ها بود.

وی با بیان این مطلب که زمانی که وعده صادق محقق شد و ایران بینی اسرائیل را به خاک مالید همه دنیا فهمیدند که خط جریان تاریخ مقاومت، عوض شده است، عنوان کرد: شهید زاهدی را شهید کردند اما حواسشان نبود که ما از این اُسطوره ها زیاد داریم.

امام جمعه سربیشه در ادامه صحبت‌هایش با بیان این‌که در سال ۹۸ وقتی سردار سلیمانی به شهادت رسید و جسم حاج قاسم از میان ما رفت اما روح حاج قاسم تازه طلوع کرد، گفت: اتفاق عجیبی در جبهه مقاومت در سراسر دنیا رقم خورد و خون حاج قاسم ورق مقاومت را تقویت کرد و خون شهید زاهدی ورق مقاومت و نابودی اسرائیل را تقویت کرد.

حجت الاسلام نجمی‌پور ادامه داد: در دهه کرامت امسال نوبت به خادم دیگر برای شهادت رسید و باید یادمان باشد که اگر خون حاج قاسم و شهید زاهدی محور مقاومت را آبیاری کرد؛ باور کنیم که خون شهید رئیسی محور خدمت به مردم، محور اقتصاد، محور تولید، محور مبارزه با هفت سر اژدهای فساد در ایران را تقویت خواهد کرد چرا که او "سیدِ شهیدان خدمت" نام گرفت.

وی اضافه کرد: همه ما باید بدانیم که خون خادم الرضا(ع) پشتیبان و تقویت کننده این مرز و بوم خواهد بود چرا که امام رئوف، علی بن موسی الرضا(ع) در مکاشفه‌ای به مرحوم آشتیانی فرمودند: "امورات این ایران را جدم رسول الله به من سپرده است".

خطیب جمعه سربیشه تبیین کرد: حالا شما می‌بینید که وجود نازنین ولی نعمت ما ایرانی‌ها، امام رضا(ع) در روز ولادت‌شان، خادمشان را بعد از سه سال نوکری و خدمت پذیرفتند و خدمتش را با خون امضا کردند.

حجت الاسلام نجمی‌پور خون شهید رئیسی را عیدی امام رضا(ع) به ملت ایران دانست و افزود: ما اگر چشمان‌مان اشکبار است اما قلبمان پر از امید، شور و شعف است که این مسیر جمهوری اسلامی به بهترین شکل جلو خواهد رفت.

وی عنوان کرد: آنچه مسلم است، آن است که رئیس جمهورهای بعد از شهید رئیسی باید بهتر عمل کنند، چون که شهید رئیسی با یک هنری، با یک مجاهدتی، با یک اخلاصی خط شهیدان رجایی و بهشتی را ترکیب کرد و در تمثال یک نفر، سبک زندگی دو نفر را ادامه داد.

امام جمعه سربیشه با بیان این‌که شهید رئیسی هم رجایی بود و هم مثل شهید رجایی رئیس جمهوری کرد و شهید شد و هم بهشتی بود و مثل شهید بهشتی زندگی کرد، قضاوت کرد و به شهادت رسید، ادامه داد: یعنی ثمره ترکیب شهید بهشتی که در مسند قضاوت به شهادت رسید و ثمره جهاد شهید رجایی که در مسند قوه مجریه جهاد کرد و به شهادت رسید، رئیسی هر دو را با هم جمع کرد. افتخار خادمی و خدمت به آستان مقدس رضوی را هم دارا بود و به همین خاطر ما در تاریخ ایران رئیس جمهوری همانند ایشان نداریم.

انتهای خبر/۱۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha