یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 1163914
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
زاکانی

حوزه/ نامزد انتخابات ریاست جمهوری: دولت شهید رئیسی یک مختصاتی داشت که حفظ این مختصات و جهت گیری‌های او یک امر ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، علیرضا زاکانی در برنامه با مردم ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت، گفت: در آستانه تجلی مردم سالاری دینی و اراده مردم در پای صندوق‌های رأی هستیم. شرایط امروز کشور شرایط خاصی است و دولت شهید رئیسی یک مختصاتی داشت که حفظ این مختصات و جهت گیری‌های او یک امر ضروری است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم که شروع شد، این شهید با اخلاص و علم و دانش خود مسیری را دنبال کرد که در آن نسبت دولت با اشخاص نظام اسلامی، با رهبری انقلاب، با مردم و سایر قوا و حتی فراتر از آن، با مرزهای جغرافیایی، با دوستان انقلاب و دشمنان کاملاً شفاف باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: او برای خود خادمی و نوکری را انتخاب کرد، او منت می‌کشید تا برای مردم نوکری کند.

وی گفت: شهید رئیسی در سفرهای استانی محروم‌ترین نقطه را انتخاب می‌کرد.

زاکانی افزود: کسی از شهید رئیسی اختلاف ندید و در آخرین جلسه هیأت دولت هم به صراحت اعلام کرد که امکان ندارد کسی از من اختلاف ببیند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: هر فردی که خودش را در مقام انتخاب قرار داده حتماً باید دقت کند که چه نکاتی را بیان می‌کند و چه وعده‌هایی را می‌دهد. ایده‌ها و برنامه‌ها حتماً باید با گذشته فرد سازگار باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور فرصت‌های بی‌نظیری دارد و در کنار این فرصت‌ها چالش‌های اساسی هم وجود دارد.

زاکانی با بیان اینکه بعد از اصلاح قانون اساسی، شرایط متوازنی نداشتیم تا دولت شهید رئیسی، عنوان کرد: شهید رئیسی نسبت دولت با اساس رهبری معظم انقلاب، مردم و نظام اسلامی و دوستان انقلاب و دشمنان ایران مشخص کرد. او برای خود خادمی را انتخاب کرد و در مسیر ایرانی آباد و پیشرفته از هیچ چیز دریغ نکرد.

وی افزود: معتقدم باید یک راه فعال و تلاش مضاعفی را نسبت به گذشته در جهت دولت آقای رئیسی و حفظ دستاوردهای آن در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: مردم عزیز پای صندوق‌های رأی آمدن کافی نیست، بلکه باید بعد از انتخاب دولت، محور حل مشکلات کشور شوید.

وی بیان کرد: فرهنگ برای ما اولویت قطعی است اما امروز اقتصاد فوریت دارد. توجه به ابعاد موضوع موجود در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: موضوع مسکن امروز یک موضوع حیاتی است. مردم ما امروز در فشارند. در دولت قبل می‌گفتند که تهران را گران کنیم تا مردم از تهران بروند. این یک حقیقت است که آن را تبدیل به دستورالعمل کردند. بله تهران گران شد اما مردم نرفتند و به حاشیه رانده شدند. کل کشور خودش را با قیمت‌های تهران هماهنگ کرد.

زاکانی گفت: هر فردی که خودش را در مقام انتخاب قرار داده حتماً باید دقت داشته باشد چه نکاتی را بیان می‌کند و چه وعده‌هایی می‌دهد و این برنامه‌ها باید با گذشته‌اش سازگار باشد و کشور را بشناسد. امروز در معیشت مردم گره‌هایی وجود دارد و چگونه می‌خواهد اینها را حل کند. باید صریح صحبت کرد و حرفی هم زد که در مقام شعار نباشد و اعلام کند منابع را چگونه می‌خواهد به دست بیاورد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولتی که شهید رئیسی تحویل گرفت و با دولتی که تحویل آیندگان می‌دهد، دو چیز متفاوت است، اظهار کرد: سه سال دولت رئیسی برتر از هشت سال قبل و قبل‌تر از آن است و این حرف نادرستی نیست. شرایط آن ایام را یادمان بیاید و شرایط آن را در نظر بگیریم. شرایط امروز، شرایط بهبود یافته است. البته باید این راه را دنبال کرد و ابعاد تحول را بر مبنای پیشرفت و توسعه و علم مدیریت کرد، تا ایران عزیز در مسیر رشد حرکت کند و در کنار آن گره از مشکلات مردم عزیز باز شود.

زاکانی با طرح این سوال که رئیس‌جمهور آینده چگونه می‌خواهد در ابعاد مختلف آبادانی و توسعه را دنبال کند، گفت: باید منابع انجام کار را مشخص کند و اولویت‌ها را مشخص کند. از سوی دیگر باید شرایط کشور را به سمتی هدایت کند که مردم گام به گام در جریان قرار بگیرند. رئیس‌جمهور آینده با خان‌ها و خان‌چه‌ها چه کار می‌خواهد بکند؟ با تعارف و لبخند و خجالت در برابر آنان نمی‌تواند کشور را اداره کند.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ۱۳۸۰ رهبری بیان کردند اگر کسی در کشور بخواهد با فساد برخورد کند، زمزمه‌ها، فریادها و نعره‌ها بلند خواهد شد و باید با نعره‌ها برخورد قاطع شود. باید تلاش مضاعف در جهت دولت رئیسی، تحولات همه‌جانبه‌ای بر محور مردم و محورهای مشخص شده دنبال کنیم. مردم عزیز، شما محور تحولات کشور پس از ریختن رای‌هایتان به صندوق‌های رأی هستید.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این ظلم است که ۵۵ درصد درآمد خانوار را به مسکن تخصیص داده شود، ادامه داد: ما با دولت رئیسی نشان دادیم که می‌شود مشکلات خانواده‌ها را حل کرد.

زاکانی تصریح کرد: کار بزرگی را در حوزه دیون بانکی انجام دادیم بانک‌ها ادعا می‌کردند ۱۷۰ همت از ما طلبکارند. در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد دادیم تا قفل مان نکنند. برای مترو و کارهای عمرانی شهر پول گرفته شده بود اما کاری انجام نشده بود.

وی تصریح کرد: ما با توسعه مترو ترافیک و آلودگی هوای تهران را کنترل کرده‌ایم. شهرداری خودش را پاسخگوی همه مسائل شهر تهران می‌داند.

وی گفت: رشد دانش در کنار حل مشکلات اقتصادی باید تحقق یابد. توجه به ابعاد موجود در جامعه و کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از تجربیات ما این است که برای شکستن دیوان‌سالاری کشور با رجوع به قانون اساسی می‌توانیم حکومت ملی و استانی تشکیل دهیم و دولت ملی و پارلمان ملی تشکیل دهیم.

وی افزود: تجاربی را داریم، یکی از تجارب این است؛ اولاً برای اینکه بروکراسی و دیوان سالاری کشور را بشکنیم با رجوع به قانون اساسی توجه کنیم که می‌توانیم حکومت ملی و محلی شکل دهیم و می‌توانیم شهرداری‌ها و شوراها را در ادامه دولت ملی و پارلمان ملی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: ما با همکاری شهرداری تهران و دولت جناب رئیسی با معتادان متجاهر در جای جای تهران مبارزه کردیم و امروز منطقه فرحزاد به تفرجگاه خوب برای خانواده‌ها تبدیل شده است.

زاکانی عنوان کرد: زلزله، جان مردم تهران را به خطر می‌اندازد. می‌توان با تدبیر دولت این مشکل را حل کرد. با نوسازی و تغییر سرانه، مردم خودشان شروع به ساختن و آبادانی می‌کنند و مسئله مسکن و بافت‌های فرسوده را حل می‌کنند. نقدینگی سرگردان کشور هم به بخش مسکن سوق پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: جهش تولید با مشارکت مردم که نام امسال است نیز عملیاتی می‌شود. چرا نباید اینگونه نگاه کرد. جناب رئیسی نیز سخنان بنده را مورد تأیید و تاکید قرار داد.

وی یادآور شد: بنده سال قبل در شهرداری تهران سراغ فرهنگیان و دانشگاهیان و حوزه فرهنگ و امنیت رفتم تا تهدیدات آنان را تبدیل به فرصت طلایی برای کشور کنیم. باید امکانات موجود را به سمت بهبود معیشت مردم سوق داد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: به رئیسی یادآور شدم به مردم وعده ۴ میلیون مسکن دادیم و این تعداد نیاز به تسهیلات دارد و گرفتن وام برای مردم مشکلات عدیده‌ای دارد. و لازم است برای این مسئله تدبیر شود.

زاکانی افزود: بعد از عرایض بنده آقای رئیسی تاکید بسیار جدی داشتند. لذا وقتی آمدیم به سراغ فرهنگیان و به متن جامعه رفتیم. این یک نگاه است که می‌تواند چندین تهدید را به فرصت طلایی در کشور تبدیل کرد.

وی گفت: امروز در کشور، دولت ۱۱ میلیارد دلار برای نهاده‌ها پول می‌دهد و ۲.۶ میلیارد دلار برای دارو و بهداشت یارانه می‌دهد اما سیستم رساننده این خدمت دولت به مردم با اختلالاتی مواجه است.

زاکانی تصریح کرد: سال گذشته دولت یک میلیون تن برنج وارد کرد و ۶۰ هزار تن آن توسط دستگاه‌ها وارد شد اما بقیه آن توسط تجار و بخش خصوصی وارد شد. قیمت برنج دولتی حدود ۳۵ هزار تومان است اما قیمت بخش خصوصی تا دو برابر قیمت دولتی و در بازار است. چون دلال‌ها و واسطه‌ها می‌خواهند استفاده کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نمی‌توان مدیریت محلی را از مدیریت ملی جدا کرد، گفت: نمی‌توان گفت که شوراها و شهرداری‌ها یک مسیر و دولت و مجلس هم مسیر دیگری را طی کنند. قانون اساسی چنین چیزی را ندارد.

زاکانی تصریح کرد: دولت ملی به عنوان دولت دارای تدبیر و سیاست‌های مؤثر و اثرگذار، در جایگاه خودش قرار گیرد و اصل ۱۰۰ هم در جای خودش اجرا شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: آنچه که امروز در میادین توزیع می‌شود بین ۳۰ تا ۷۰ درصد نسبت به قیمت‌های خارج از آن ارزان‌تر است. چرا باید گوشتی که می‌شود با نصف قیمت موجود در بازار عرضه شود، اما با یک قیمت سرسام‌آور مصرفش برای مردم به یک خاطره‌ای در گذشته تبدیل شود. چرا باید قیمت میوه و تره‌بار، حبوبات، روغن و… را واسطه‌ها تعیین کنند؟

وی گفت: شب عید گذشته به رئیس‌جمهور وعده با ثبات کردن بازار کردم. خرید کردیم و ۵۰۰۰ تن میوه را ارزان‌تر از عید ۱۴۰۲ به مردم دادیم. مگر تورم کمتر شده بود؟ اما قیمت‌ها را کاهش دادیم.

زاکانی تصریح کرد: در حوزه مسکن و معیشت می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. این مایه مسرت و شادی نیست که یک عده بگویند ما گران می‌کنیم و بر اثر این گران کردن کسانی باشند که سر گرسنه بر بالین بگذارند و خجالت زده زن و فرزند خود شوند.

وی گفت: بنابراین کشور ما نیازمند یک پوست اندازی و تحول بزرگ است و باید به این سمت حرکت کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: ممکن است کسی بگوید این‌ها بلند پروازی است، اما اینگونه نیست. وقتی صحبت از برقی‌سازی می‌کردم عده‌ای می‌گفتند امکان ندارد. وقتی صحبت از دریافت اعتبار و یوزانس می‌کردیم برخی از دوستان مسئول به صراحت به بنده گفتند اصلاً نمی‌توانید یک یورو از این منابع را جذب کنید اما بنده این کار را کردم. چون آن‌ها در چارچوب‌های فکری خودشان فکر می‌کردند.

وی گفت: به تازگی هزار دستگاه ماشین وارد پلاک‌گذاری و چرخه خدمت قرار گرفته است. البته این عدد باید به ۵۵ هزار عدد افزایش یابد که عمده آن امسال انجام می‌شود. هر جا بر منابع ملی و مصالح اسلامی تکیه کردیم و نوکری مردم را کردیم، موفق شدیم.

زاکانی با بیان اینکه دولت باید از دانشگاه حمایت کند و هیچ راهی نداریم جز این کار، عنوان کرد: احترام به دانشگاه و حوزه و اساتید و طلاب باید مورد حمایت قرار گیرد. باید فساد را به عنوان مانع اصلی، از جلوی پا برداشت و به دانش تکیه کرد. هنر و زحمت کارگر را باید در نظر گرفت. ممکن است یک عده‌ای بگویند نمی‌شود کار کرد.

وی ادامه داد: امیرکبیر با وجود مدت کمتر از سه سال کار برای ایران، تا ابد اسمش ماندگار شد. چرا که او خودش را برای مردم و آبادانی ایران، وقف کرد. امروز در کشور ما افرادی هستند که این میراث بزرگ را برای ما به جا گذاشتند. از نام ایثارگران و خدمت‌گزاران می‌توان طومار بزرگی را نام برد. می‌توان که شهید رئیسی را نام برد که سرآمد شهدای خدمت بود.

زاکانی افزود: می‌توان در حوزه سلامت اقداماتی کرد که مردم بجز درد بیماری رنج دیگری نداشته باشند. می‌توان در معیشت دنبال مسیری رفت که مردم در مقابل زن و بچه و صاحب‌خانه خجالت نکشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: می‌توان در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی کارهایی کرد که نیروی انسانی و جوانان و نیروی کار، گرفتار الگوی غلط و کودک خیابانی، زباله‌گرد و معتاد متجاهر نشود. می‌توان به طبیعت احترام گذاشت و زمینه توسعه فضای سبز و درختکاری را ایجاد کرد. طی ۳۳ ماه گذشته بیش از ۵۴۰۰ هکتار فضای سبز در داخل و خارج تهران ایجاد کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز وضع کشور ناامید کننده نیست اما می‌توانیم امیدهای زیادی را خلق کنیم که این مهم به همت جوانان، نوجوانان، زنان، دختران، متخصصان شهرها و روستاها ایجاد می‌شود. اقوام ما مثل گل‌هایی هستند که وقتی در ویترین قرار می‌گیرند بوستان گل را تشکیل می‌دهند. نگاه تمدنی ما برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی می‌تواند با شکل‌گیری یک جامعه خوب و تکثیر آن در سراسر نقاط جهان، ایجاد یک موقعیت ممتازتر را در جغرافیای آینده جهان برای ایران عزیز فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha