سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
نشست بصیرتی

حوزه/ معاون سیاسی سپاه ساوه، طلاب را به عدم دلبستگی به دنیا توصیه کرد و گفت: عاملی که خیلی از افراد را در فتنه ها غرق کرد دلبستگی به دنیا و ظواهر دنیا بود، اما شهدای ما به مسائل دنیا این گونه نگاه نمی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز نشست بصیرتی - سیاسی با سخنرانی آقای دلیریان معاون سیاسی سپاه شهرستان ساوه و با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه برگزار شد.

در این نشست، سرگرد دلیریان ضمن توصیه طلاب به ذکر و توسل، گفت: حداقل روزی یک صفحه از آیات قرآن را قرائت کنید چراکه با اتکاء به قرآن، بسیاری از مسائل پیش رو قابل حل خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به روایت امام علی(ع) درباره تاثیر عمل در برخورد با مردم «کونوا دعاة للناس بالخیر بغیر السنتکم لیروا منکم الاجتهاد و الصدق والورع» گفت: مردم را بدون زبان (بلکه با عمل) به سوی خدا بخوانید.

معاون سیاسی سپاه ساوه تصریح کرد: "ما در دوره آخرالزمان هستیم زمانی که عصر ظهور در آن قرار دارد، عصری که فتنه ها و ابتلائات آخرالزمانی متعدد و متنوعی که در روایات به آن اشاره شده است، گریبان بشریت و بخصوص مسلمین را گرفته است، که برخی از آنها مربوط به آستانه ظهور و برخی عصر ظهور هستند. پس در این فتنه های آخر الزمانی، چاره ای جز توسل به ائمه اطهار نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در طول زندگانی انبیاء الهی، دشمنان زیادی همیشه تلاش فراوانی برای نابودی آنها انجام دادند اما هرگز موفق نشدند.

دلیریان در ادامه طلاب را به عدم دلبستگی به دنیا توصیه کرد و گفت: عاملی که خیلی از افراد را در فتنه ها غرق کرد دلبستگی به دنیا وظواهر دنیا بود،اما شهدای ما به مسائل دنیا اینگونه نگاه نمی کردند، آنها کسانی بودند که خستگی نمیشناختند چراکه آنها شادی واقعی را که رمز آن باخدا بودن و برای او خدمت کردن بود را یافته بودند.و در اصل شهدا ابتدا شهیدانه زیستند و در آخر شهید شدند.

معاون سیاسی سپاه در ادامه به بیان اهمیت مسئله انتخابات پیش‌رو پرداخت و اظهار داشت: دعوت به حضور حداکثری در انتخابات باید اولویت کار همه ما قرار بگیرد و سعی کنیم تا با جهاد تبیین که وظیفه اصلی طلاب است قشر خاکستری را مای صندوق های رای بیاوریم.

وی در پایان طلاب را به عدم تخریب و بدگویی نسبت به کاندیدهای انتخاباتی توصیه نمود و اظهار داشت که اگر انتقادی هم باشد باید نسبت به گفتمان کاندیدها بیان شود نه نسبت به شخص آنها.

دلبستگی به دنیا سبب غرق شدن در فتنه‌ها می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha