سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
علی اسلامی

حوزه/ نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: حقیقتاً حضور در انتخابات رمز اصلی اقتدار و استقلال کشور است بنابراین اگر ملتی وارد صحنه شده و خادم خود را انتخاب کنند قطعاً آن کشور بالنده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار حوزه در قزوین با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: حقیقتاً حضور در انتخابات رمز اصلی اقتدار و استقلال کشور است؛ بنابراین اگر ملتی وارد صحنه شده و خادم خود را انتخاب کنند قطعاً آن کشور بالنده خواهد شد چون آحاد ملت پشت این جریان و صحنه ایستاده‌اند.

امام جمعه تاکستان افزود: هر چقدر مشارکت مردم بیشتر باشد زمینه اقتدار، عزت، قدرت و استمرار نظام جمهوری اسلامی افزایش می‌یابد و در مقابل هر چه میزان مشارکت پایین‌تر باشد قطعاً این موضوع در افکار عمومی در دنیا نقش می‌بندد که حتما ملت ایران مخالف نظام، دولت و زمام امور کشور هستند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ملت ایران همواره طی چند سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، پای صندوق‌های رای حضور پیدا کرده و فرد منتخب خود را اعم از منتخب ریاست جمهوری، وکیل مجلس و شورای‌های محلی، شهری ‌و روستایی انتخاب کردند.

وی اضافه کرد: امیدواریم در این دوره انتخابات ریاست جمهوری هم مانند همیشه حضورشان را تکرار کنند و اجازه ندهند دشمن از میزان مشارکت پایین مردم ایران، پای صندوق‌های رای خوشحال شود.

نماینده مجلس خبرگان قزوین ادامه داد: امروز در موقعیت حساسی به سر می‌بریم و چند هفته‌ای بیشتر از حادثه تلخ شهدای خدمت نمی‌گذرد اما مشارکت چند ۱۰ میلیونی مردم در مراسم تشییع شهید رئیسی نشان داد که مردم انتخاب اصلحی داشته و پای انتخاب خود ماندند.

امام جمعه تاکستان بیان کرد: شهید رئیسی شخصیتی مردمی و دلسوز بود که طی مدت کوتاه مسئولیت خود به عنوان رئیس‌جمهور سعی کرد درد مردم را درک کند و در همین راستا سفرهای استانی و بین‌استانی فراوانی در جهت رفع مشکلات مردم داشت.

وی ادامه داد: شهید رئیسی کارخانجات تعطیل و نیمه‌فعال بسیاری را فعال کرد و شخصاً از تمام پروژه‌ها بازدید به عمل می‌آورد و در صورت هر نوع کوتاهی تذکر لازم را ارائه می‌داد؛ بنابراین امیدواریم که ملت بزرگ ایران در انتخابات آتی حضور چشمگیری داشته و راه شهید جمهور که همان راه عزت و تبعیت از رهبری و امامت را فراموش نکنند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در خصوص ویژگی‌های کاندیدای اصلح، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «فسـئلوا اهل الذکر ان کنتم لاتعلمون» اگر نمی‌دانید، از اهل اطلاع سؤال کنید. یعنی اگر فردی، شخص اصلح و فرهیخته و کاردان را می‌شناسد، انتخاب کند در غیر این صورت قرآن یک امر عقلانی و طبیعی را به عنوان درس به ما ارائه کرده که می‌فرماید از افرادی که آگاهی و شناخت دارند، مشورت بگیرید.

اسلامی عنوان کرد: اصلی‌ترین شاخصه برای انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری، نگاه به گذشته آن‌ها است یعنی اینکه باید ببینیم که آیا واقعاً زمانی که مسئولیتی داشت به درستی انجام وظیفه می‌کرد و آیا به بیت‌المال احترام می‌گذاشت و آیا افراد کاربلد را در مسئولیت‌های دیگر می‌گماشت لذا این بزرگ‌ترین راه و راهنمایی برای مردم است که گذشته شخص را در نظر گرفته و بر اساس آن انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: باید شخصی جهادی ‌و تلاشگر را انتخاب کنیم که در این رابطه مقام معظم رهبری به خوبی مردم را راهنمایی کردند که گذشته افراد بزرگ‌ترین الگو برای انتخاب کاندیدای اصلح است، راه دیگر برای انتخاب کاندیدای اصلح، گزینش از میان افراد متدین، دین‌دار و با فضیلت است که دلسوز مملکت و انقلاب اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: ما باید پاسخگو و ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم باید ببینیم که چرا به شهادت رسیدند؛ شهدا زندگی خود را فدای عزت و استقلال کشور کردند برای اینکه ما عبرت بگیریم و از خوبی‌ها، پیشرفت‌ها و عدالت‌ها فاصله نگیریم.

انتهای پیام/

خبرنگار: امین نعمتی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha