جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان گفت: برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم یکی از جلوه های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی غروی در خطبه های نماز جمعه سلفچگان با اشاره به اهمیت تقوا، اظهار داشت: حضرت باقر (ع) می فرمایند: بوسیلۀ تقوا، جمعیتها و گروه‌هایی که در اُمَم سابقه مؤمن و اهل تقوا بودند نجات پیدا کردند، در مقابل، عده ای بر اثر عدمِ رعایتِ تقوا مبتلای به عذاب الهی شدند. در دوران ما و بعد از ما هم کسانی هستند که مانند آنها عمل می کنند یعنی برای نجات خود، تمسک به تقوا می کنند.

وی ادامه داد: لذّت با شهواتِ دنیا را که وسیله ای برای طغیان است، رها کرده اند، خیلی از تمایلات انسان با تقوا و پرهیزگاری سازگار نیست؛ نفس، انسان را به سمت این تمایلات و لذّات می کشاند، امّا تقوا مانع می شود، تقوا جلوی این انحراف را می گیرد، نمی گذارد انسان بر اثر دل دادن و تن دادن در مقابل شهوات و لذّات، دچار طغیان بشود.

حجت الاسلام غروی ابراز داشت: اوّلش تن دادن به لذّتی است که آن لذّت حرام است، به تدریج وقتی این معنا استمرار پیدا کرد، به طغیان و تکذیب آیات الهی منتهی می شود.

وی در ادامه به موسم حج اشاره کرد و گفت: حج؛ ضیافت پیوند با امام زمان «عج» است، حضرت ابراهیم (ع) هر ساله در ایام حج به مکه مکرمه مشرف می شدند.

حجت الاسلام غروی در ادامه به تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند: بعضی ها نقطه‌ی درگیری را اشتباه می‌کنند؛ خمپاره و توپخانه خودشان را آتش می‌کنند به سمت یک نقط هایی که آنجا دشمن نیست، آنجا دوست است. بعضیها رقیب انتخاباتی خودشان را «شیطان اکبر» به حساب می آورند! شیطان اکبر آمریکاست، شیطان اکبر صهیونیسم است؛ رقیب جناحی که شیطان اکبر نیست، رقیب انتخاباتی که شیطان اکبر نیست.

وی در ادامه به برکات مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت: قطعًا مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی است، این که چه کسی انتخاب می شود قطعًا و حتمًا بسیار مهم است اما اگر بهترین شخص با رای کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست.

امام جمعه سلفچگان تصریح کرد: برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است؛ از برکات این مشارکت فوائد فراوانی نصیب همه مردم می شود که به برخی از آنها اشاره میکنیم:

۱ -تولید اقتدار ملی

۲ -تقویت مقبولیت نظام

۳ -ارتقاء ثبات سیاسی درکشور

۴ -افزایش همبستگی و وحدت ملی

۵ -کاهش آسیب‌پذیری ارکان نظام تصمیمگیری و اجرایی

۶ -افزایش بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها

۷ -تقویت موقعیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان

انتخابات و چالش.

وی در ادامه افزود: جامعه با دو طیف متفاوت از جریان های تند سیاسی مواجه است، که هر کدام به نوعی به کشور ضربه میزنند، ۱ .مطلق‌گرایان جبهه انقلاب؛ ۲.تجدیدنظرطلبان؛ در تمام انتخابات به ترتیب اولویت، اول مشارکت حداکثری و دوم انتخاب اصلح بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha