سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
مدیر حوزه علمیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین در نشست با رابطین امور مساجد استان قزوین اظهار داشت: مسیر طلبگی راهی پر شکوه و پرحماسه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در نشست با رابطین امور مساجد استان قزوین اظهار داشت: مسیر طلبگی راهی پر شکوه و پرحماسه است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین افزود: آیه شریفه «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن ذَکَرٍ وَأُنثَی وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ» (سوره حجرات، آیه ۱۳) تقوا را نخستین امتیاز مورد امضای اسلام برشمرد و گفت: مجاهدان در راه خدا گروه دیگری هستند که مورد امضای اسلام و امتیاز ویژه‌ای داده شده‌اند.

وی با بیان این که زمان و مکان در ارزشمندی کارها مؤثر است، به مقایسه رزمنده و طلبه علوم دینی پرداخت و گفت: بنا بر حدیث امام صادق(ع) پاداش کار طلبه از رزمنده بیشتر است و به همین جهت طلبگی مقدس‌ترین کار دنیاست.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین در ادامه، آشنایی با خدا را اولین قدم برای تحصیل علم عنوان و خاطرنشان کرد: آیت‌الله میزرا جواد آقا تهرانی، همیشه فرمایش امام صادق(ع) با عنوان «الکمال کل الکمال التفقه فی الدین...» را به عنوان تابلوی ارزشمند طلبگی در اتاق خود نصب کرده بودند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به نقش رابطین امور مساجد استان قزوین بر جذب جوانان مستعد برای تحصیل در حوزه های علمیه، بیان کرد: اگر حوزه‌ها تقویت شوند و طلاب سرزنده و پرانرژی باشند و همیشه در جهت فرهنگ‌سازی در جامعه آماده و مهیا باشند، می‌توانیم با دسیسه‌های دشمنان مقابله کرده و آنها را در اجرای مقاصدشان ناکام بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، عنوان کرد: باید اهمیت انتخابات و انتخاب درست برای مردم تبیین شود تا مردم با حضور پرشور خود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، تداوم بخش راه نورانی امام و شهدا به ویژه شهدای خدمت باشند و بار دیگر عزت و عظمت خویش را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

خبرنگار: امین نعمتی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha