چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: مسئله اخلاق و معنویت همواره آن چیزی بوده است که در عرض مسایل طلبگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در آیین افتتاحیه همایش سراسری معاونت‌های تهذیب حوزه‌های علمیه کشور که به میزبانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: مسئله اخلاق و معنویت همواره آن چیزی بوده که در عرض مسایل طلبگی است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه باید فهم اخلاقی به طلاب القا شود، گفت: بزرگان می‌فرمایند آن چیزی که در این مکتب لازم و ضروری است، حکمت عملی است و معنای آن این است که انسان عالم، عامل متخلق باشد، یعنی در عمل چیزی از او دیده شود.

وی عنوان کرد: یادگیری مطلب اخلاقی که منجر به سلوک عملی در آن نشود، هیچ فایده‌ای ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی یادآور شد: مطلب دیگر درباره حکمت عملی این است که اگر تاثیری بر دیگران نداشته باشد، فضیلت لازم را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: پس علم اخلاق بر عامل شدن خودمان و تاثیر گذاشتن بر دیگران گمشده کاری است که باید آن را پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر این است که ما مطالب اخلاقی را باید از کجا دریافت کنیم، که اولین مطلب آیات اخلاقی است و دیگری روایات هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی، با تأکید بر اینکه آیاتی که مستقیما به مطالب اخلاقی اشاره دارد، سرمایه های ماست، اظهار کرد: کتاب‌های اخلاقی بزرگان از دیگر منابع برای موضوع اخلاقیات است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: کتاب‌ها و نامه‌های علمای اخلاق یکی دیگر از منابع اخلاقی برای طلاب حوزه‌های علمیه می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی اضافه کرد: رفتار فرهنگی یک عالم اخلاقی بسیار مهم است، زیرا بر رفتار دیگران بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha