چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه اگر یک روز هم در مسئولیت حضور دارید از این فرصت برای حل مشکل یک مسلمان و جامعه استفاده کنید، گفت: در روایات آمده که اگر از کار یک مسلمان گره گشایی کنید، ثواب آن از انجام ده حج بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در شورای اداری استان، با تسلیت درگذشت آیت الله طه‌محمدی، اظهار داشت: باید از حضور پرشور مردم همدان و تلاش همه دست اندرکاران برگزاری مراسم‌های درگذشت آیت الله طه‌محمدی در این چند روز تقدیر کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: کسی که مسئولیت می‌گیرد باید در گام اول توانایی مدیریت هم داشته باشد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه در آخرت عناوین و پُست‌های دنیایی دیگر اعتباری ندارد، گفت: البته در این دنیا هم این عناوین فایده‌ای برای انسان نباید داشته باشد و متأسفانه به آن مبتلا شده‌ایم، اما مهم آن است که انسان فراموش نکند در آخرت نه یک مسئول که فردی پاسخگو خواهد بود، پاسخگوی رفتارها و خدماتی که داشته و می‌توانسته انجام دهد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهدای خدمت، ابراز کرد: دولت سیزدهم و شهید جمهور خدمات فراوانی را در مدت سه سال گذشته ارائه کردند و امروز باید این خدمات به درستی در جامعه تشریح شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه در نظام اسلامی باید زمینه حضور افراد کارآمد و توانا برای خدمت رسانی به مردم فراهم شود، یادآور شد: گاهی از موارد اهل بیت(ع) از برخی افراد برای پذیرفتن مسئولیت دعوت می‌کردند و می‌فرمودند خداوند بندگانی دارد که قیامت به نور آنها روشن می‌شود و آن افراد کسانی هستند که در دستگاه طاغوت حاضر می‌شوند اما هدفشان رفع مشکلات شیعه و مردم است.

وی تصریح کرد: اگر کسی که در دستگاه طاغوتی خدمت کند و به این مقام می‌رسد، حال اگر فردی در نظامی که پایه آن اسلام و امام بوده و برای اهداف الهی شکل گرفته و مشروعیت دینی و سیاسی دارد، برای خدمت رسانی حاضر شود، به چه مقامی خواهد رسید.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه باید از این فرصت‌های برای خدمت به مردم استفاده کنیم، ابراز کرد: اهل بیت(ع) می‌فرمودند ما شب‌ها جلسه و برنامه‌ریزی انجام خواهیم داد و روزها در بازار و در میدان برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم حضور داریم.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی مسئولیت طعمه نیست و اگر کسی بخواهد خدمت کند، یکی از ریاضت‌های سخت است، گفت: در روایتی از پیامبر اسلام(ص) نقل است که بهترین انسان‌ها کسی است که سودش به مردم می‌رسد و بدترین افراد نیز کسی است که ضررش به مردم می‌رسد و از آن بدتر نیز افرادی هستند که دنیای خود را به خاطر آخرت دیگران به خطر می‌اندازند.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه اگر یک روز هم در مسئولیت حضور دارید از این فرصت برای حل مشکل یک مسلمان و جامعه استفاده کنید، اظهار کرد: در روایات آمده که اگر از کار یک مسلمان گره گشایی کنید، ثواب آن از انجام ده حج بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه رییس جمهوری که وارد این عرصه می‌شود باید واقعیت‌های میدانی را به درستی بشناسد، یادآور شد: کسی که واقعیت‌های موجود را بداند به راحتی برخی وعده‌ها را نمی‌دهد، البته امروز صحبت‌ها نسبت به سال‌های قبل منطقی‌تر شده و شاهد ارتقا بینش سیاسی در جامعه هستیم که امیدواریم این منطق و گفت‌وگوهای عقلانی استمرار پیدا کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha