چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
مهدوی

حوزه/امام جمعه الوند در خطبه هابی نماز جمعه گفت:قطعاً مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام مهدوی امام جمعه الوند در خطبه های نماز عبادی سیاسی ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تسلیت شهادت امام پنجم باقر العلوم(ع) عنوان کرد: گسترش اسلام ناب محمدی(ص) و پالایش آن از غبار تحریف ها، بدعت ها، خرافه ها، بداندیشی ها و کج اندیشی ها که بر چهره اسلام ناب نشانده بودند مدیون جهاد تبیین و تلاش ها و مجاهدات بی وقفه امام محمد باقر(ع) است.

وی افزود: روزهای انتهایی دهه اول ذیحجة(روز عرفه و عید قربان)، فرصتی ناب برای مرور متعالیترین درس بشر، یعنی توحید است که در بخشی از دعای شریف عرفه، عالیترین مراحل این درس بیان شده است. آنجا که تصریح شده است پی بردن به خداوند از راه آثار و آیات او همانند پی بردن به آفتاب در فضای روشن روز به وسیله شمع کم نور است. حیات حقیقی حج، توجه به این حقیقت است که حج امری عبادی سیاسی است و آثار عبادی و سیاسی در این عبادت به خوبی ظاهر می باشد؛ مثلاً ما میتوانیم این حقیقت را در مهمترین حادثه تاریخی دهه ذیحجّه، یعنی نزول سوره برائت و ابلاغ آن توسط امیرالمؤمنین(ع) به خوبی دریابیم. و به همین جهت امام خمینی(ره) یادآور میشوند: «حج کانون معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمام زوایای زندگی باید جستجو نمود.»

خطیب جمعه گفت: مقام معظم رهبری هم در پیام حج امسالشان فرمود:برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در کشورها و شهرهای مسلمان نشین در همه جای جهان ادامه یابد.

وی در ادامه گفت قطعاً مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی است. این که چه کسی انتخاب میشود قطعاً و حتماً بسیار مهم است. اما اگر بهترین شخص با رای کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست. برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است؛ از برکات این مشارکت فوائدی فراوانی نصیب همه مردم میشود. راهبرد شهید حاج قاسم سلیمانی وحدت و انسجام ملی است که نتیجه ی مبارک آن، تحقق مشارکت حداکثری خواهد بود. همانگونه که سردار دلها، برای تشکیل جبهه مقتدر مقاومت، از اختلاف مذاهب و نژادها و فرقه‌ها عبور کرد و همه جوانان غیور جهان اسلام را با گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) و تمسک به آرمان بزرگ قدس، زیر پرچم مقاومت اسلامی گردهم آورد و امروز ما شاهد مبارزه جانانه رزمندگان در لبنان و فلسطین و غزه و عراق و یمن هستیم.

امام جمعه الوند گفت: راهبرد شهید رئیسی نیز وحدت جبهه انقلاب در انتخاب مصداقی گزینه نامزد رئیس جمهور چهاردهم، و اجماع بر یک نفر از نامزدهای صالح جبهه انقلاب و معرفی وی به عنوان نامزد اصلح و جانشین شایسته شهید جمهور، شهید رئیسی است. همانگونه که شهید رئیسی عزیز در یک فرایند اجماعی و همکاری نیروهای انقلابی در قالب یک جبهه و جریان، به ریاست جمهوری رسید و بعد از انتصاب به ریاست جمهوری، فراجناحانه و بردارانه از همه نیروهای مفید برای پیشرفت کشور استفاده کرد و سبک مدیریت خود را تبدیل به نماد و نصاب حقیقی ریاست جمهوری در ادبیات انقلاب اسلامی نمود.

وی افزود :در آستانه جشن‌های غدیر قرارگرفته ایم دهه امامت و ولایت هر ساله در شهرمان شور و هیجان خاص خود را دارد و به حول قوه الهی امسال هم با مشارکت شما مردم عزیز و دستگاههای مختلف در مساجد و هیئات شهرستان با برپایی مجالس و موکب های روز غدیر، انشاالله روزهای باشکوهی را رقم خواهیم زد. همانطور که مستحضرید روزهای گذشته هم برنامه قرآنی محفل در شهر الوند با حضور بینظیر شما بزرگواران و مشتاقان به قرآن به صورتی باشکوه و فراتر از انتظار برگزار شد امیدواریم همان مسئله‌ای که رسیدن به شهر قرآنی و تحقق این امر است، در شهرمان اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha