چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا گفت: اولویت اول ما حضور حداکثری مردم است چون انتخابات نماد مردم سالاری دینی است با حضور حداکثری اقتدار ملی ، مقبولیت نظام، ثبات سیاسی و امنیت کشور تقویت می‌شود، همبستگی و وحدت ملی بیشتر می‌گردد و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان نماز جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ شهرستان پارسیان به امامت حجت الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان و با حضور مردم خداجوی و انقلابی در مصلای امام خامنه‌ای برگزار گردید.

امام جمعه شهرستان در خطبه اول به تفسیر آیه ۳ از سوره مائده پرداخت. ایشان بیان داشت :شان نزول این آیه، واقعه غدیر و ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام بر مسلمانان است.

وی افزود: از اول اسلام تا روز غدیر بارها پیامبر اسلام ولایت و خلافت امیرالمومنین را اعلام کرده بود و غدیر باز اعلان عمومی آن مساله مهمی بود که خداوند آن را عامل یاس دشمنان از،شکست اسلام معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در خطبه دوم ضمن تسلیت شهادت امام باقر علیه السلام به نقش آن امام در پایه گذاری حلقه عظیم درسی اشاره نمود.

وی روز عرفه را روز ویژه ای برای توبه و دریافت بخشش خداوند بر شمرد.

امام جمعه پارسیان به سالروز جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت:امیرالمومنین می‌فرمایند( هر کس آب و خاک داشته باشد و فقیر باشد خدا او را از رحمت خود دور می‌کند) باید با کمک به توسعه روستاها کشاورزان را حمایت کرد جوانان عزیز هم باید قدر آب و خاک را بدانند و از این نعمت پروردگار در توسعه کشاورزی بهره بگیرند.

امام جمعه شهرستان عید قربان را تبریک گفت و بزرگترین درس عید قربان را تسلیم خدا بودن بیان داشت.

وی از تمامی مردم برای آماده شدن جهت بزرگداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم خصوصاً نسبت به اطعام روز عید غدیر دعوت به عمل آورد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا به جنایات جدید صهیونیست‌ها در النصیرات اشاره کرد و افزود: آمریکا مستقیماً در این جنایت شریک بود و هرجا فساد و جنایتی است رد پای شیطان بزرگ هم دیده می‌شود.

وی به تهدید صهیونیست‌ها نسبت به حمله گسترده به جنوب لبنان اشاره کرد و گفت: اگر صهیونیست‌ها این حماقت را مرتکب شوند لبنان جهنم سوزان بدون بازگشت برای سربازان اسرائیلی خواهد بود.

امام جمعه شهرستان پارسیان در پایان به مسئله مهم انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: اولویت اول ما حضور حداکثری مردم است چون انتخابات نماد مردم سالاری دینی است با حضور حداکثری اقتدار ملی ، مقبولیت نظام، ثبات سیاسی و امنیت کشور تقویت می‌شود، همبستگی و وحدت ملی بیشتر می‌گردد و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی ارتقا می‌یابد.

خطیب جمعه شهرستان پارسیان افزود: تبلیغات انتخابات ، میدان مسابقه تقوای سیاسی است هم کاندیداها و هم هواداران باید اخلاق اسلامی را سرمشق خود قرار دهند انتخابات رقابت خدمت است نه قدرت طلبی.

در مناظرات تلویزیونی کاندیداها باید هوای نفس را زیر پا بگذارند و اخلاق را حاکم کنند

وی گفت: مردم شریف نیز در برنامه‌ها و سوابق ایشان دقت کنند و به اصلح رای دهند به طوری که فردای قیامت برای رای خود حجت شرعی داشته باشند،حزب و جناح فردای قیامت ما را نجات نمی‌دهد بلکه عمل به وظیفه شرعی است که منجی ما خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha