چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: اولویت مجوزهای صید و صیادی و پرورش به کسانی که آشنا با دریا و در کنار آن زندگی می کنند و شغل آبا و اجدادی آنان است اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بندرعباس که در مسجد جامع برگزار شد، ضمن سفارش به تقوا الهی، اظهار داشت: دهه اول ذی حجه از بهترین ایام الله است و با سلاح دعا از این فرصت برای برطرف شدن گرفتاری‌های جامعه استفاده کنیم.

وی افزود: روز عرفه یکی از یوم‌الله‌های با برکت و روز پیوند با خدا است و در چند ساله اخیر دلبستگی مردم ما با حضور در این دعا همنوا با صدای مناجات‌های امام حسین(ع)، زمزمه ها عارفانه خود را با خدا جان دوباره بخشیده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با تسلیت شهادت امام باقر(ع)، ادامه داد: یکی از خصوصیات امام جواد(ع) به تعبیر میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در در المرقبات این است که با توسل به ایشان، انسان به خدا نزدیک‌تر می‌شود و اثر خاص و سرعت بیشتری دارد.

وی به معیارهای انتخاب درست در انتخابات پیش روی اشاره کرد و یادآور شد: حکومت اسلامی مبتنی بر مدیریت جهادی در همه عرصه‌ها است، البته با تأکید بر بیانیه گام دوم.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: تعهد به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تلاش و کوشش و خستگی ناپذیری، استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی کشور، خودباوری و اعتماد به نفس از ویژگی مدیریت انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تأکید کرد: از طرفی اعتماد به ظرفیت‌های خدادادی، روحیه خدمت گزاری، خلاقیت و نوآوری و کار تشکیلاتی را سرلوحه کار خود قرار دهد یکی از مولفه‌های دولت در تراز اسلام و انقلاب، مدیریت بحران‌ها است که باید به آن نیز توجه داشته باشد.

وی در خصوص جوانی جمعیت نیز ابراز کرد: وضعیت کشور در بحث جوانی جمعیت مطلوب نیست و معدل سن ایرانی ۳۸ سال است، باید از افتادن در سیاه چاله پیری جلوگیری شود و عواقب پیری جمعیت کاهش نیروی کار، هزینه بالای مراقبت از سالمندان، افزایش هزینه بهداشت و درمان و کاهش حمایت خانوادگی و قدرت ملی برای مردم باید تبیین شود.

امام جمعه بندرعباس، تصریح کرد: در آمارها، وضعیت امنیت غذایی نسبت به گذشته بهتر شده و شیلات، کشاورزی و تنوع در کشت افزایش یافته، اما در خصوص شیلات اولویت مجوزهای صید و صیادی و پرورش به کسانی که آشنا با دریا و در کنار آن زندگی می‌کنند و شغل آبا و اجدادی آنان است باید اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: امسال با سهمیه بندی آب به باغات با توجه به خشکسالی با مشکلاتی روبرو هستیم و برخی از مردم به خشک کردن مرکبات روی آورده‌اند که برای حل این مشکل از مجموعه آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی درخواست داریم با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی هرمزگان، نظر کارشناسی را به بالا دستی خود انعکاس داده تا این مشکل برطرف شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha