سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم

حوزه/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم آبرسانی به روستاها را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم در بخش آب برشمرد و گفت: در همین راستا اقدامات خوبی در آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی قم و دهستان قمرود به انجام رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهندس مهدی نظرزاده امروز در نشستی خبری که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با حضور اصحاب رسانه در شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های رئیس‌جمهور شهید، آبرسانی به ۱۰ هزار روستای محروم بود که در مناطقی از کشور نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی قم نیز در راستای همین طرح به انجام رسید، اظهار داشت: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای در آبرسانی به روستاها انجام شد و ما نیز در راستای اهداف دولت توانستیم اقدامات خوبی را در استان از جمله آبرسانی به روستاهای قمرود به انجام برسانیم و روستاهای باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۶.۲ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش آب سالم و بهداشتی هستند، خاطرنشان کرد: در بخش آبرسانی به روستاها، استان قم نسبت به میانگین کشوری در وضعیت خوبی قرار دارد.

توجه ویژه دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور شهید به آبرسانی به روستاهای محروم

وی با اشاره به مشکلات کمبود آب در روستاها تصریح کرد: هرچند در تعداد کمی از روستاها با مشکل توزیع آب مواجه هستیم اما بسیاری از روستاها با وجود تأمین بیش از نیاز آب، به علت استفاده در موارد غیرشرب و استفاده غیرمجاز از شبکه با مشکل کمبود روبرو شده‌اند.

نظرزاده هزینه‌های سنگین و زمان‌بر بودن تأمین آب را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: در تلاش هستیم با اقدامات فنی و کنترل برداشت‌های ناعادلانه و جلوگیری از هدر رفت، از آب موجود بیشترین بهره‌وری را در روستاها داشته باشیم.

وی در ادامه از تولید ۳.۸ مگاوات برق از انرژی آب و ۳۵۰ کیلووات از انرژی خورشیدی در استان خبر داد و گفت: تقریباً ۴۲ درصد برق مورد نیاز تأسیسات آب و فاضلاب از انرژی آب و خورشید تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره بهره گیری از فناوری لوله شکافی برای اجرای شبکه‌های فاضلاب اظهار داشت: در حال حاضر این تکنولوژی بومی‌شده و در قم حدود ۳۵ کیلومتر لوله‌گذاری به این روش اجرا کردیم.

توجه ویژه دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور شهید به آبرسانی به روستاهای محروم

وی از امضاء موافقت‌نامه همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری، با موضوع «حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه‌های بهبود و ارتقاء کیفیت "لجن" و فرآوری "لجن" تصفیه‌خانه‌های فاضلاب» خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح به صورت پایلوت توسط شرکت آب و فاضلاب استان قم انجام می شود که به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید و نتایج آن برای کل کشور مثمر ثمر خواهد بود.

نظرزاده حمایت از طرح‌های زیست‌محیطی را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان برشمرد و در این راستا به استفاده از پساب در مصارف غیر خانگی اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر دانشگاه قم بخش عمده‌ای از آب فضای سبز خود را با استفاده از پساب آبیاری می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری حوزه مبنی بر همکاری آب و فاضلاب با حوزه های علمیه در راستای تبلیغ مصرف بهینه آب، گفت: جلساتی با دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم جهت همکاری و تبلیغ این موضوع به همت مبلغان داشته ایم که لازم است این جلسات ادامه پیدا کرده و همکاری ها تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha