شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
کانون مساجد هرمزگان

حوزه/ کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) بخش جغین برنامه‌های متنوعی را در قالب طرح «مسجد، کانون نشاط» برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان محله فیض‌آباد تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، با فرارسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، خانواده‌ها همواره به فکر مدیریت اوقات فراغت نوجوانان و جوانان می‌افتند و برای یافتن مرکز مطمئنی که بتواند به ذائقه بچه‌ها به شکلی مناسب پاسخ بدهد دست‌به‌کار می‌شوند.

کانون‌های فرهنگی هنری یکی از مراکز مؤثر در زمینه اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به شمار می‌روند که باتوجه‌به قرارگرفتن در فضای معنوی مساجد و همچنین بهره‌گیری از اساتید متخصص و متعهد در اولویت انتخاب خانواده‌ها قرار می‌گیرند.

طرح غنی‌سازی اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» آغاز شدبخش جغین که هنوز بسیاری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و ورزشی نظیر سینما، پلاتو، مجتمع فرهنگی، سالن‌های ورزشی استاندارد و غیره بی‌نصیب است، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید به‌تنهایی رسالت جذب کودکان، نوجوانان و جوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان را به دوش بکشند.

کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) محله فیض‌آباد یکی از کانون‌های فعال این بخش است که برای تابستان امسال برنامه‌های متنوع و جذابی را در دست اجرا دارد.

رسول راست‌گو، مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) محله فیض‌آباد در این‌ رابطه گفت: هم‌زمان با تعطیلی مدارس طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با عنوان «مسجد، کانون نشاط» به همت کانون آغاز شد.

طرح غنی‌سازی اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» آغاز شد

وی افزود: ۳۰ نفر از پسربچه‌های ۷ تا ۱۳ سال محله در رشته‌های آموزش نماز، احکام، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، نقاشی، سرود و فوتسال شرکت کرده‌اند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) محله فیض‌آباد بخش جغین شهرستان رودان ادامه داد: کلاس‌های طرح اوقات فراغت کانون همه‌روزه در دو نوبت صبح و عصر در مسجد ابوالفضل (ع) محله فیض‌آباد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های طرح اوقات فراغت «مسجد کانون نشاط» تا نیمه شهریورماه سال جاری ادامه دارد، اذعان کرد: باتوجه‌به بضاعت مالی خانواده‌های شرکت‌کنندگان و همچنین نبود حامی مالی، قادر به اعزام بچه‌ها به اردو حتی درون‌استانی نیز نیستیم.

گفتنی است؛ بخش جغین از توابع شهرستان رودان که از پیشینه‌ای به قدمت تاریخ برخوردار است، با بهره‌مندی از زمین‌های حاصلخیز و منابع زیرزمینی آب شیرین، دارای باغ‌های سرسبز و مزارع کشاورزی بوده و لیموترش آن شهرت ملی دارد و با بیش از ۱۸ هزار نفر جمعیت در ۴ کیلومتری دهبارز، مرکز شهرستان رودان واقع شده است.

طرح غنی‌سازی اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» آغاز شد

انتهای پیام ۳۱۳/۶۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha