سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
24

حوزه / جمالیان گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد زنان به اهدای خون رغبت دارند و باور غلط است که بانوان با کم خونی نمی‌توانند خون اهدا کنند و نیازمند اصلاح این باور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، محمد جمالیان در مراسم تجلیل از اهداکنندگان خون در اراک با اشاره به این نکته که از خون‌های اهدایی در سال گذشته ۱۲۰ محصول تولید شده است، اظهار داشت: ۱۰ تا ۱۵ درصد زنان به اهدای خون رغبت دارند و باور غلط است که بانوان با کم خونی نمی‌توانند خون اهدا کنند و نیازمند اصلاح این باور هستیم.

وی افزود: اهدای خون موجب ساخت سلول جدید می‌شود و در فرد اهدا کننده احساس شادابی ایجاد کرده و در زمان آلودگی هوا نیز موجب پیشگیری و بازسازی سلول جدید می‌شود.

جمالیان از اهدای خون توسط بیش از ۵۰ هزار نفر در استان مرکزی خبر داد و گفت: پیگیری برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی در انتقال خون استان مرکزی در سطح کلان کشور در دستور کار است.

وی با تأکید بر لزوم آگاهی جوانان نسبت به عوارض خالکوبی، ابراز کرد: از بین بردن خالکوبی به راحتی ممکن نیست و مانع اهدای خون می‌شود، لذا باید نسل جوان را نسبت به عوارض نامطلوب خالکوبی آگاه و هوشیار کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha