دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
در آستانه کنگره‌ ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه‌وبویراحمد؛

حوزه/در آستانه برگزار دومین کنگره بزرگ شهدای کهگیلویه و بویراحمد، اجلاسیه شهدای غریب در اسارت در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز یکشنبه ۲۷ خردادماه در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، سرتی‍پ دوم پاسدار حمید خرم‌دل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، سرتیپ دوم پاسدار حسن حکمتیان راز فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، سرتی‍پ دوم پاسدار مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌الله خرم روز مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدای غریب در اسارت و سرتیپ علی اصغر گرجی زاده آزاده دفاع مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید نصیرحسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اشاره به اینکه خداوند متعال در آیات قرآن می‌فرماید همراه پیامبران الهی مردان بزرگی بودند که مجاهدت کرده و در میدان جهاد مقاومت کرده و عقب نشینی نکردند و در مقابل سختی‌ها شکیبایی و صبور بودند گفت: در طول تاریخ این انسان ها بزرگ بودند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ،با عنوان اینکه در تاریخ معاصر هم افراد زیادی با انقلاب اسلامی متحول شدند افزود: قبل از آن ، افراد زیادی همراه با امام (ره) زحمت کشیدند و زندان رفتند و در هشت سال دفاع مقدس افرادی مجروح، جانباز، شهید و چندین سال در زندان های عراق اسیر شدند اما بر حق پافشاری کردند.

وی ادامه داد: این ارزش‌ها به دلیل وجود رهبری الهی، فقیه و عارف بوده و به همه ارزش های الهی آگاهی دارد و با کفر و طاغوت مبارزه می کند.

نماینده ولی فقیه با اعلان اینکه انقلاب اسلامی برای ارزش ها و آرمان های الهی به وقوع پیوست و برای هدف‌های اقتصادی نبود گفت: در زمان طاغوت رفته رفته ارزش ها و باورهای دینی و الهی در حال از بین رفتن بود و حرکت های ضد دینی پهلوی اول و پهلوی دوم اسلام را نشانه رفتند و لگد بر سینه اسلام زدند در این شرایط امام متوجه هدف آنها برای نابودی اسلام شد و شروط مسلمان بودن را برداشتند و سبب از بین رفتن عزت و اقتدار اسلام شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اظهار اینکه اهداف پهلوی اول و دوم را استکبار و استعمار دنبال کرده و روی کار آوردند، ادامه داد: امام راحل مردم را رهبری کرد و مردم حمایت کردند و امروز شکوه اسلام در عالم دیده می‌شود، اگر امام نبود اسلام در میدان‌های مختلف شکست می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۹۰۰ نفر از اسرای ما شهید شدند و حدود ۲۰ نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد در غربت به شهادت رسیدند.

امام جمعه یاسوج گریزی به رخداد مهم کشور در کمتر از دو هفته دیگر زد و گفت: انتخابات سبب شکوه و عزت اقتدار ایران اسلامی است.

وی افزود: شهدا و راه شهدا، فرمان ولایت، فرمان حق به ما می‌گوید باید در انتخابات شرکت کنیم و اگر رها کنیم و کوتاهی کنیم امروز جریان باطل و کفر اقدام به کشتار و تجزیه و توطئه و دسیسه بر علیه ما خواهند داشت، بنابراین ما باید هوشیار باشیم و در میدان نقش آفرینی کنیم.

دبیر اجلاسیه شهدای غریب هم در این جلسه با عنوان اینکه امروز در یک مجلسی حضور دارید که مربوط به شهیدان غریبی است که با صبر و استقامت خود دشمن را به اسارت خود درآوردند گفت: صبر، استقامت و ایثار ما عراقی را به اسارت ما درآورد.

فتاح محمدی با اعلان اینکه در مجلسی حضوری داریم وقتی یک اسیر را با فجیع‌ترین و خشن‌ترین و غیرانسانی‌ترین روش شکنجه می‌کردند تا به امامش توهین کند، اما آنها بیان می کردند مرا بکشید اما یک کلمه به امامم توهین نخواهم کرد گفت: عزت و اقتدار امروزی ما در ایستادگی و صبر و استواری ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha