سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
محمد یوسفی خوش قلب

حوزه/ معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی در مراسم گرامیداشت اعطای نشان فداکاری به ارتش، گفت: قدرت دفاعی کشورمان برگرفته از ارزش‌های دینی و دستاوردهای درخشان دوران دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب، معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافندهوایی در مراسم گرامی‌داشت اعطای نشان فداکاری به ارتش برگزار شد، اظهار داشت: این نشان، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

وی گفت: روندی که طی شد تا در این جایگاه قرار گرفتیم و قدرت و توانایی امروزمان را مدیون خون شهیدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم.

امیر سرتیپ خوش قلب، با بیان اینکه دشمن بعثی با هدف شکست انقلاب، از بین بردن تمامیت ارضی و جدا کردن قسمتی از خاک ایران به کشورمان حمله کرد، یادآور شد: صدام به دنبال آن بود که روز اول خرمشهر، سه روزه آبادان و یک هفته‌ای تهران را فتح کند و در میدان آزادی با اصحاب رسانه صحبت کند، اما هنوز موتور هواپیماهای عراقی که به ایران حمله کرده بودند سرد نشده بود که خلبانان غیور ایرانی اولین سیلی را به صورت صدام زدند.

وی خاطرنشان کرد: در همان ابتدای کار، دشمن بعثی در خرمشهر با مقاومت ۳۴ روزه رزمندگان اسلام مواجه شد و از هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل، غیرت دینی و ملی مردم ایران اسلامی و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان ما غافل بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافندهوایی تصریح کرد: بخشی از رشادت‌هایی که در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر شاهد بودیم، متعلق به دانشجویان دانشگاه افسری بود، دانشگاهی که با تربیت افسران مومن، مطهر، فداکار، مجاهد، نقش آفرینی موثری در عرصه دفاع مقدس از خود به نمایش گذاشت، این دانشگاه بارها توسط رهبری مورد تفقد قرار گرفت و با عناوینی همچون فیضیه ارتش، کانون علم و جهاد و همچنین ذخیره‌های امید مفتخر شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه امام علی(ع) در خرداد سال ۱۳۹۹ به پاس گرامی داشت حماسه‌ها، رشادت‌ها و بزرگ مردی‌های دانشجویان و فرماندهان این دانشگاه پرچم و نشان فداکاری را کسب کرد، اظهار کرد: این نشان دارای ارزش و مفهوم معنوی گسترده‌ای است و کسب آن توسط ارتش بیانگر توفیق ارتش سرافراز در ترویج و تداوم فرهنگ متعالی برگرفته از سیره شهدا است.

امیر سرتیپ خوش قلب، گفت: قدرت دفاعی کشورمان برگرفته از ارزش‌های دینی و دستاوردهای درخشان دوران دفاع مقدس است.

وی حضور پرشور در انتخابات را یک تکلیف شرعی و ملی دانست و ابراز کرد: ارتش انقلابی بارها در عرصه‌های گوناگون این موضوع را ثابت کرده که همیشه در کنار نظام و همه اقشار مردم، حضوری پرشور و بااقتدار دارد و در این برهه کنونی نیز خانواده بزرگ نیروهای مسلح با حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، برگ زرینی را به افتخارات خود خواهند افزود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha