سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
کد خبر: 1164478
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
فاضل لنکرانی

حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: طبق فرموده امام باقر(ع) در زمان غیبت منجی، علما باید مردم را راهنمایی کرده و چراغ هدایت جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سمنان، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال عالم‌ مجاهد شیخ محمد ترابی دامغانی در مسجد جامع دامغان در استان سمنان، اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال این است که مؤمنان را فقط در دین محدود کند تا منزوی باشند، اما همه باید از دین مراقبت و در عین حال، از انقلاب، اسلام و مکتب شیعه نیز دفاع کنیم.

وی یادآور شد: عالمان شیعه طبق حدیث امام باقر(ع) مانند سکانداران سفینه‌ای هستند که کشتی را در امواج و توفان‌ها حفظ می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: روحانیت استمرار امامت است و ائمه(ع) در برابر ظالمان ایستادگی کردند تا مردم را هم به این اقدام ترغیب کنند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: طبق فرموده امام باقر(ع)، در زمان غیبت منجی، علما باید مردم را راهنمایی کرده و چراغ هدایت جامعه باشند.

وی یادآور شد: دامغان به واسطه داشتن حوزه علمیه و با سابقه دیرینه در دینداری، از لحاظ دینی همواره سرآمد و مورد توجه بوده است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی، با بیان اینکه شیعه افتخار می‌کند که تابع امامانی است که احاطه بر کتاب خدا داشتند، ابراز کرد: همه باید این سوال را از خود داشته باشیم که برای حفظ دین خدا چه سهمی داریم و همواره تلاش کنیم با دینداری بیشتر و کسب علوم دینی، سهم خود را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha