جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
قربانعلی محمدی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه با تقریرنویسی قلم طلاب را قوی می‌کند، گفت: اگر طلبه‌ای توان نوشتن و مرتب‌کردن مطالب را نداشته باشد در تبلیغ دین که وظیفه اصلی طلبه است ناتوان و مأیوس خواهد شد.

حجت‌الاسلام قربانعلی محمدی، در حاشیه برگزاری امتحانات شفاهی دروس خارج حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به تبیین ضرورت ارائه تقریرات دروس خارج اشاره و اظهار کرد: تقریرنویسی باید جدی‌تر و به طلاب تأکید شود که با قلم خود تقریرات را بنویسند، و همچنین نسبت به تحقیق مطالبی که استاد در کلاس بیان می‌کند، دقت و وقت بیشتری بگذارند.

وی ادامه داد: تأکید بر تقریر دروس خارج، اگر از ناحیه اساتید به طلاب گفته و ارائه و تأکید شود، مثمرثمرتر خواهد بود تا اینکه از طریق روش‌های دیگری به آنان اطلاع‌رسانی شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه با تقریرنویسی قلم طلاب قوی می‌شود و امروزه با نوشتار در فضای مجازی بسیاری از مطالب در جهان قابل‌ارائه است، خاطرنشان کرد: اگر طلبه‌ای توان نوشتن و مرتب‌کردن مطالب را نداشته باشد در تبلیغ دین که وظیفه اصلی طلبه است ناتوان و مأیوس می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه تقریرات یک گام روبه‌جلو است، به ضرورت برگزاری کارگاه‌های تقریرنویسی تأکید کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های روش تقریرنویسی در ابتدای سال تحصیلی مثمرثمر بود، چراکه کلاس‌ها با تعداد محدود، اساتید متعدد و به‌صورت کارگاهی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در نیمه سال تقریرات طلاب بررسی و آسیب‌های نحوه نوشتن به طلاب ارائه و تفهیم شد و طبیعتاً در پایان سال نواقص مرتفع گردید، گفت: دومرحله‌ای شدن بررسی تقریرات، مفید فایده بود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امسال وحدت رویه در نمره‌دهی ایجاد شد، عنوان کرد: در دروس خارج، دستیاران پژوهشی تدبیر داشته باشند تا طلاب را ترغیب به نوشتن کنند و راهکار به آنان ارائه دهند. همچنین امید است، طلاب از جهت ضرورت نوشتن تقریر و امین بودن قلم به تسلط کامل برسند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha