چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ |۱۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 19, 2024
وحیدی

حوزه/ وزیر کشور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در صحنه حضور در انتخابات رتبه اول را دارد و این نشان از ولایتمداری این استان بوده و اینکه هرجا نیاز به حضور می باشد مردم این استان با شکوه حاضر می شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، احمد وحیدی وزیر کشور که برای افتتاح برخی از پروژه‌های دولت شهید رئیسی امروز به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود در آئین بازنگری و شروع مجدد عملیات اجرایی تامین آب ۱۲۰۰ هکتار آب اراضی دشت مور از سد کوثر گفت: روستاها محل تولید و زایش و تولد در کشور هستند روستاها اگر خالی از سکنه شود یعنی بخَش بزرگی خالی شده است.

وی بیان کرد: خبر بازگشت به روستا و مهاجرت معکوس به روستای آب توت باعث خوشحالی ما شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: روستا محل رویش شما مردم است و ما از خالی شدن آنها ضرر می کنیم و تولیدات، صنایع دستی، و دامپروری و فرهنگ اصیل هر منطقه دچار ضرر می شود.

وحیدی عنوان کرد: این پروژه انتقال آب برای ۱۲۰۰ هکتار از سد کوثر در حال اجراست و سد چم شیر نیز که به دست رییس جمهور شهید افتتاح شد کار بسیار ارزشمندی است و از تمام دست اندرکاران آن و استاندار تقدیر می کنم در این‌ پروژه ۱۲۰۰ هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل می شود.

وی گفت: این اراضی نیاز به الگوی کشت مناسب دارد تا درآمدزایی خوبی برای منطقه داشته باشد، که بسیار اهمیت دارد .

وزیر کشور ادامه داد: باید این پروژه زودتر انجام شود در حال حاضر ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن وجود دارد که نیازمند کمک گروه های جهادی هستیم تا هزینه این پروژه کمتر شده و سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: با شرایطی که این منطقه دارد می توانند دامپروری را در این منطقه تقویت کنند و اگر ظرفیت مراتع آن جواب دهد می توان دام های منطقه را افزایش داد.

وحیدی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در صحنه حضور در انتخابات رتبه اول را دارد و این نشان از ولایتمداری این استان بوده و اینکه هرجا نیاز به حضور می باشد مردم این استان با شکوه حاضر می شوند.

وی گفت:از شهید رئیسی یاد می کنیم که در سفر خود به این استان در تک تک مناطق ایستاده و با آنها گفت‌و گو می کردند و مردم نیز خاطرات شیرینی از حضور این شهید عزیز دارند.

وزیر کشور ادامه داد: این همبستگی دو جانبه بود زیرا هم شهید رئیسی به مردم علاقه مند بودند و هم مردم به این شهید والا مقام علاقه مند بودند،هرچند شهید شدند ولی روح ایشان در میان ما حضور دارد و همه ما را به خدمت فرا می خواند و باید راه وی را با قدرت ادامه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha