چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ |۱۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 19, 2024
بهادری جهرمی

حوزه/ بهادری جهرمی گفت: نه افراط می‌تواند مدعی استمرار مسیر شهید رئیسی باشد، نه تفریط، شهید رئیسی به مردم باور واقعی داشت و ولایتمداری را راه‌حل کل مشکلات می‌دانست، متکی به توان داخلی بود و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در آیین افتتاحیه سومین رویداد ملی «روایت پیشرفت» با محوریت معرفی دستاوردهای دولت مردمی شهید جمهور که عصر امروز سه‌شنبه ۲۹ خرداد در مجتمع فرهنگی و حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران این نمایشگاه، اظهار داشت: شما در نوک پیکان و خط مقدم ارائه نبرد حق و باطل و روایتگری و روشنگری افکار عمومی هستید.

وی افزود: پس از نسل‌های نسیم خوش رجایی‌ها و بهشتی‌ها باز یادآوری شد که جنس این خدمت، جنس نظام و قیام سیدالشهدای خدمت، شهید رئیسی، پرچمدار این قیام، هرچند دارای مظاهر و نمودهای مادی، ظاهری و سخت‌افزاری فراوانی است، در حوزه‌های زیرساختی نیز دارای ابعاد است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: ویژگی و خصایص اختصاصی قیام لله شهید رئیسی منجر به این دستاوردهای مادی شد، بُعد ماهوی و نرم افزاری این قیام بود.

سخنگوی دولت ابراز کرد: این قیام لله که اثر «مَن کانَ للَّه کان اللهُ لَه» و «فَلِلَّهِ العِزَّةُ جَمیعًا» است مولفه‌های متعددی دارد، اولین مولفه قیام شهید رئیسی بازگشت واقعی به مردم بعد از قیام امام راحل که مردم باور و مردم بنیان بودند، است.

وی گفت: برخی ادعای مردمی بودن و شعار مردم‌گرایی دارند، اما ذره‌ای به مردم باور ندارند، برخی فقط کلید خارجی برای حل مسئله داشتند اما شهید رئیسی نگاه به توان مردم برای حل مشکلات داشت و با باور به توان مردم، حرکت کرد.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: دومین خصیصه از جنس قیام لله شهید رئیسی، معطل نماندن شرق و غرب و شرطی نکردن موضوعات اقتصادی مبتنی بر صبر بر توافقات با فلان کشور و یا انتخاب رئیس‌جمهور کشوری دیگر بود. ‌

وی تصریح کرد: ویژگی بارز شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان نه افتادن در ورطه افراط بود و نه قرار گرفتن در ورطه تفریط بود، آنها دارای نگاه عقلانیت انقلابی و استقلال در عین تعامل با جهان بودند.

بهادری‌جهرمی گفت: کسانی که مدعی تسلط بر زبان دنیا بودند، امروز می‌بینند نه تنها در زمان حیات آنها این کلیدها گشوده شد، بلکه پس از شهادت آن‌ها نیز حمید نوری‌ها به خانواده باز می‌گردند، میدان و دیپلماسی منطبق و هماهنگ حرکت می‌کند، هر دو عملیات می‌کنند و موفق در عملیات می‌شوند.

وی ابراز کرد: امروز می‌بینیم سیاست خارجی واقعا بر مدار عزت، حکمت و مصلحت قرار می‌گیرد و سیاست خارجه فقط در شعار و بیان باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه مولفه سوم گفتمان خداباور، ولایت‌مدار و مردم پایه شهید رئیسی بود، خاطرنشان کرد: شهید جمهور نگاه هم افزا نسبت به همه مولفه‌های قدرت و ظرفیت‌های کشور به منظور هم افزایی و به میدان آوردن تمام مولفه‌های کشور داشت.

بهادری‌جهرمی به هم‌افزا کردن مولفه‌های قدرت در مکتب شهید رئیسی و هم افزایی میدان و دیپلماسی در این مکتب تأکید کرد و گفت: این نه فقط محدود به میدان نظامی بلکه میدان اقتصادی، مدیریت بازار، میدان مدیریت پروازها و رفت و آمدهای مختلف پروازی به کشور و میدان رسانه‌ها نیز همراه بودند.

وی به ویژگی شهید رئیسی برای بهره‌مندی از همه سلیقه‌های سیاسی و توان‌ها و نگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: شهید رئسی با اصلاح‌طلب و اصولگرا مشورت می‌کرد و نقدها و پیشنهادات آنها را بررسی می‌کرد و همه ظرفیت‌ها را برای خدمت بهتر به مردم، هم‌افزا می‌کرد.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: مولفه چهارم با توجه به ویژگی شخصیتی شهید رئیسی این است که شهید جمهور از اکسیر اخلاق و معنویت برای مضاعف سازی توان‌ها استفاده کرد، بهره‌مندی از پیشنهادات و مکاتبات و اخلاق مداری شهید رئیسی اجازه استمرار این مکاتبات را می‌داد، رویکرد رئیس جمهور شهید بر محدودیت سازی نبود و همین‌ نگاه موجب شد تا مردم خود را دولت و دولت خود را از مردم بدانند و به بیان دیگر همکار اصلی در این دولت، مردم بودند.

وی تأکید کرد: ظرفیت شخصی دیپلماسی شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان با آن اخلاق مداری با باز کردن قفل واردات واکسن آغاز شد، همین شخصیت دیپلماسی آنها موجب شد تا صدای حق‌طلبی نه تنها از جمهوری اسلامی بلکه در سخنگاه‌های مختلف بین‌المللی به گوش جهانیان رسیده شود، مردم این خط را دیدند که در مراسم تشییع شهید رئیسی آنگونه حماسه آفریدند.

بهادری‌جهرمی گفت: مولفه پنجم، پوست اندازی در ساختار مدیریت کشور بود، رهبر معظم انقلاب بر جوانگرایی تأکید داشته و دارند اما به جوانگرایی حقیقی نرسیده بودیم، امروز در میز هیئت دولت در بخش‌های مختلف شاهد جوانگرایی هستیم و این یعنی باور به جوانان در سطح ریاست جمهوری و اثرات آن در آینده ایران سربلند را خواهیم دید.

وی با بیان اینکه باید امکان رشد را مهیا کنیم تا جوانان از کشور مهاجرت نکنند، خاطرنشان کرد: نه افراط می‌تواند مدعی استمرار مسیر شهید رئیسی باشد، نه تفریط، شهید رئیسی به مردم باور واقعی داشت و ولایتمداری را راه‌حل کل مشکلات می‌دانست، متکی به توان داخلی بود و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کرد.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: اگر مردم طعم بازگشت به خط انقلاب در این دوره کمتر از ۳ سال سکانداری حوزه اجرایی توسط شهید رئیسی را چشیدند، مرهون انتخاب، روشنگری جهاد تبیین، همدلی و انسجام و انتخاب عاقلانه و بابصیرت مردم بود و امیدواریم با حضور مردم و اتکا به رأی مردم، اسلام راستین عقلانی انقلابی استمرار پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha