چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ |۱۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 19, 2024
رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت

حوزه/ رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت گفت: بازگو کردن خدمات انقلاب اسلامی و نظام اسلامی یک کار پسنده است و باعث امید مردم، اعتماد ملی و افزایش سرمایه اعتماد ملی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، نشست خبری سومین رویداد ملی «روایت پیشرفت» با محوریت دستاوردهای دولت مردمی شهید جمهوری، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت عصر امروز سه شنبه ۲۹ خردادماه در مجتمع فرهنگی و حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در ابتدای این مراسم با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان گفت: یکی از مأموریت‌های مرکز ارتباطات دولت و روحانیت تبیین دستاورهای دولت و روایت پیشرفت دولت در قالب جهاد تبیین است.

وی افزود: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین یک رسالت و واجب فوری برای آحاد ملت است و مرکز ارتباطات دولت و روحانیت به صورت خاص تصمیم گرفت دستاوردهای انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم را برای مردم بازگو و روایت کند.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با بیان اینکه در اولین اقدام روایت پیشرفت در قم تبدیل به یک نمایشگاه شد و مورد اقبال علما و حوزویان قرار گرفت. در گام دوم نمایشگاه پیشرفت در مشهد برگزار شد و در هر دو مرحله تعدادی از وزرا در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کرده و اقدام به برپایی غرفه‌های دستاوردهای وزارتخانه خود کردند. این سومین رویداد ملی روایت پیشرفت است که بعد از شهادت دکتر رئیسی برپا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم هدف از برپایی نمایشگاه روایت پیشرفت را آشنایی مردم با خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید عنوان کرد و اظهار داشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله رئیسی حد نصاب خدمت را در کشور بالا برد و این حجم از تلاش و خدمت در دولت‌های قبل سابقه نداشت.

وی با بیان اینکه تبیین این تلاش‌ها وظیفه همه ماست گفت: این نمایشگاه برپا شده تا مردم بدانند که اگر دولت خدمتگزاری توسط مردم انتخاب شود می‌تواند در مدت کوتاه پیشرفت‌های شگفت‌آوری را برای کشور رقم بزند.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، هدف دیگر برپایی نمایشگاه روایت پیشرفت را افزایش جلب اعتماد مردم و همچنین افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو عنوان کرد: مردم بدانند انتخاب آن‌ها اثرگذار است و اگر انتخاب درستی داشته باشند، قطعاً در جهت پیشرفت کشور و حرکت به سمت قله‌ها موثر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به بخش‌های مختلف نمایشگاه روایت پیشرفت گفت: در این نمایشگاه شاهد همکاری و ترکیب زیبا بین وزارتخانه‌های مهم دولتی از یک سو و اندیشکده‌های مهم حوزوی از سوی دیگر هستیم که هر کدام با بیان خود پیشرفت دولت را روایت کردند. این روایت در بخش‌هایی به صورت مقایسه‌ای با سال‌های قبل و تکیه به آمارها و استناد به مراجع معتبر بین المللی صورت گرفته است.

وی افزود: در بخشی از نمایشگاه که با عنوان راهرو امید نامیده می‌شود، دوستان ۵۰ شاخص مهم کشور براساس منابع بین المللی استخراج کرده اند و در قالب نمودارهایی پیش چشم بازدیدکنندگان خواهد بود. در بخش دیگر هم وزارتخانه‌ها تلاش‌های خود را در این سه سال در قالب نمودارهایی به روایت تصویر درآورده‌اند.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت تصریح کرد: در کنار نمایشگاه همایش تبیینی برگزار می‌شود که سعی می‌کنیم از مسئولان درجه اول استفاده کنیم. امروز سخنگوی محترم دولت در جمع ما حاضر می‌شوند و از پیشرفت‌های دولت برای ما خواهند گفت و فردا نیز وزیر محترم بهداشت خواهند آمد.

وی افزود: همچنین از تمام نامزدهای محترم ریاست جمهوری به صورت رسمی دعوت کرده ایم که در نمایشگاه حضور پیدا کند و از نزدیک دستاوردهایی که در دولت سیزدهم رقم خورده را ببیند و دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: نمایشگاه روایت پیشرفت طی روزهای چهارشنبه ۳۰ خردادماه تا شنبه ۲ تیرماه هر روز از ساعت ۸ الی ۱۳ و ۱۶:۳۰ لی ۲۱:۳۰ پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

وی گفت: اگر مردم بدانند که مسئولان آن‌ها در جهت حل مشکلات تلاش می‌کنند و خستگی‌ناپذیر هستند و شبانه روز کار می‌کنند، انگیزه آنان هم برای شرکت در انتخابات مضاعف خواهد شد. هر کسی از این نمایشگاه بازدید کنند، با تمام وجود نسبت به رئیس جمهور شهید احساس دین می‌کند و برای استمرار این حرکت حتما در انتخابات شرکت خواهد کرد تا با انتخاب یک مسئول خدمتگزار که ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد در جهت استمرار این حرکت مقدس گام بردارد.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با بیان اینکه بازگو کردن خدمات انقلاب اسلامی و نظام اسلامی یک کار پسنده است و باعث امید مردم، اعتماد ملی و افزایش سرمایه اعتماد ملی می‌شود، ابراز کرد: از سویی مواجه هستیم با هجمه دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن دولت‌ها و اگر بتوانیم خدمات دولت‌ها را به سمع و نظر مردم برسانیم، در خنثی‌سازی هجمه دشمنان اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه درباره بازتاب برگزاری نمایشگاه روایت پیشرفت در دوره قبل گفت: در دوره قبل نمایشگاه روایت پیشرفت در قم و مشهد بازتاب بسیار خوبی در جمع نخبگان داشت و رئیس جمهور محترم بارها به خاطر نمایشگاه از ما تقدیر و تشکر کردند و مطالبه داشتند که این نمایشگاه در استان‌های مختلف برپا شود و برای اطلاع از اخبار و اطلاعات نمایشگاه می‌توانید به کانال روایت پیشرفت در پیام‌رسان ایتا مراجعه کنید که در آن کانال به صورت مستمر پیشرفت‌های دولت بارگذاری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha