چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
السيد محمد حسن أبوترابي فرد

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم تاکید کرد: با مشارکت بالا زمینه افزایش وحدت و اقتدار ایجاد ‌می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، در خطبه‌های عبادی - سیاسی تهران در مصلای امام خمینی(ره) افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم مطابق اصل ششم قانون اساسی کشور به اتفاق آرا عمومی باید اداره شود. جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته پرونده درخشان قوه ارایه کرده است.

وی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند اگر انتخابات در کشور نباشد یا دیکتاتوری است یا هرج و مرج، این دو مقوله در دستور کار مسئولان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر حضور پر شور مردم در انتخابات باشد این وحدت ملی را نشان می دهد در ادامه به پیوند ناگسستنی حضور پر شور مردم در انتخابات وحدت ملی قدرت ملی امنیت و رشد و توسعه علمی و اقتصادی کشور اشاره نمودند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با مشارکت بالا زمینه افزایش وحدت و اقتدار ملی فراهم شود با انتخاب شایسته ترین فرد راه برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، ارزش های متعالی اسلام و انقلاب، رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار گردد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: بدون تردید مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه ها و احزاب در انتخابات و تعیین شایسته ترین فرد برای مدیریت دستگاه اجرایی کشور نقش تعیین کننده ای در افزایش اقتدار ملی و تحکیم پیوند دولت و ملت ایفا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: هم باید از این ظرفیت اقتدار آفرین که نظام جمهوری اسلامی تحت رهبری حکیمانه معظم برای ملت فراهم آورده است به شایستگی استفاده کنند و با این حضور، حضور خود را در منطقه و جهان در برابر قدرت های بزرگ با اقتدار تثبیت کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در این روزهای پر بحث و شورآفرین که نظام جمهوری اسلامی عالی ترین سطح از اقتدار سیاسی، نفوذ و تاثیر گذاری فرهنگی و سیاسی منطقه ای و فرامنطقه ای خود را به نمایش گذاشته است و در قلل رفیع امنیت و اقتدار دفاعی بازدارنده قرار داریم و با حادثه تلخ و سخت شهادت کاروان ادب و اخلاق تلاش و خدمت کشور در عالی ترین شرایطی از ثبات و آرامش قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت: باید از هر فرصتی و هر جایگاهی و هر تریبونی برای تبیین و تحلیل ظرفیت های انباشته شده نظام در طول چهار دهه که پشتوانه اقتدار و امید برای برون رفت از تنگناهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است استفاده کرد و از هر سیاه نمایی در هر مرتبه ای پرهیز کرد این مهمترین رسالت ما و کسانی است که خود را نامزد جایگاه ریاست جمهوری کرده است.

وی افزود: روسای محترم جمهور، کارگزاران دولت، قوای سه گانه، برادرانی که خود را در معرض انتخاب قرار داده اند باید به نقاط مهمی که رهبر معظم انقلاب در نیمه سال 1402 در دیدار با کارآفرینان و فعالان در عرصه اقتصاد ملی اشاره کردند از بن دندان التزام عملی داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: بدون التزام عملی به این سخنان مشکلات اقتصادی تداوم می یابد ایشان تصریح فرمودند ناترازی نظام بودجه ریزی و تعهدات ملی بدون منابع مطمئن یکی از مشکل سازترین مسائل برای اقتصاد کشور است که باید متوقف شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد خاطر نشان کرد: نامزدهای محترم تصریح کنند از تعهدات مالی بدون منابع مطمئن و پایدار پرهیز می کنند رهبری معظم تاکید فرمودند نباید تعهدات جدید بدون منابع مطمئن به دولت تحمیل شود رییس جمهوری شهید این دغدغه جدی را داشت تعهدات بدون منابع مطمئن به رشد تورم و چالش های اقتصادی می انجامد.

وی ادامه داد: افزایش هزینه ها بدون خلق ثروت و بزرگ شدن کیک اقتصاد ایران به معنای رشد ناترازی بودجه افزایش بدهی های دولت به نظام بانکی رشد پایه پولی ودر نهایت رشد تورم است اینها ریشه های مشکلات کشور است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در بیانات و تحلیل های نامزدهای ریاست جمهوری به این نکته اشاره شده است به نظر بسیاری از محققان، صاحبنظران پاشنه آشیل مدیریت توسعه در ایران و بسیاری از کشورهای در حال توسعه ضعف و ناتوانی نظام اداری در اجرای اهداف برنامه های توسعه است.

وی افزود: برنامه هفتم توسعه را کدام نهاد باید اجرا کند دستگاه اداری کشور. این ساختار اداری اگر توانمند بود اگر با کفایت بود می تواند مجری سیاست های برنامه توسعه باشد اگر ناکارآمد بود بر مشکلات می افزاید.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اظهار داشت: آن نهادی که می تواند راه را برای تحقق آرمان ها هموار کند نظام اداری است نظام اداری الکترونیک، هوشمند این واژه ها را می گویم توضیح زمان خود را می طلبد توفیق داشتم در خطبه های دیگر توضیح می دهم اما هر واژه دارای پیامی است که در سیاست های کلی نظام اداری کلی ابلاغی رهبری به آن اشاره شده است.

وی خاطر نشان کرد: نظام اداری الکترونیک، هوشمند، شفاف هدف گرا، نتیجه محور، تحول آفرین، نو اندیش، دانش بنیان، غیر متمرکز، مردم محور، عدالت محور، چابک و متناسب با وظایف حاکمیتی اموری که وظیفه دولت است نه تصدی گری متناسب با وظایف حاکمیتی و در بالاترین سطح از بهره وری با نگاه به درون و استفاده از تمام ظرفیت های داخلی کشور و برون گرا با بهره گیری شایسته از فرصت های منطقه ای و بین المللی این نظام اداری مهمترین و اصلی ترین پیش نیاز مدیریت توسعه در کشور است که با آن فاصله داریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: تحقق مطلوب برنامه های توسعه کشور مستلزم وجود دو عنصر اصلی است عنصر خواستن و توانستن. عنصر خواستن از عزم و اراده سیاسی در جهت تحول در ابعاد کمی و کیفی جامعه حکایت می کند رییس جمهور مدیران ارشد وزرا باید این اراده را برای تحقق آرمان ها و اهداف توسعه داشته باشند اما این اراده به تنهایی کافی نیست.

وی تصریح کرد: در کنار خواستن نیازمند به توانستن هستیم عنصر توانستن نشانگر نظام اداری توانمند و با کیفیت برای تحقق اهداف تعیین شده توسط نظام سیاسی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha