پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
کد خبر: 1165438
۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
و

اسماهیل هنیه، رهبر حماس، طی سخنانی، با اشاره به اینکه حملۀ هفت اکتبر زلزله‌ای بود که پایه‌ها و اصول پروژۀ استعماری صهیونیستی را لرزاند، گفت: فلسطین به هر ابتکارعمل و برنامه‌ای که خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند رسیدگی خواهد کرد تا جنگ نسل‌کشی را متوقف کند.

به گزراش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، اسماعیل هنیه روز جمعه در سخنرانی خود با تأکید بر اینکه فلسطین به هر ابتکارعمل و برنامه‌ای که خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند رسیدگی خواهد کرد تا جنگ نسل‌کشی را متوقف کند، گفت: اولویت جنبش مقاومت توقف این جنگ جنایتکارانه علیه مردم ما و در نظر گرفتن منافع مشترک با محور مقاومت چه در لبنان و چه در جبهه‌های دیگر، یمن، عراق، سوریه و اجزای ملت است.

هنیه در سخنرانی خود به آخرین تحولات مذاکرات سیاسی برای آتش‌بس در غزه پرداخت و گفت: حماس خواسته‌های مشخصی برای آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی کامل، بازسازی، تبادل اسرا، کمک به مردم فلسطین و هر آنچه مربوط به محاصره است دارد. این مطالبات خواسته‌های مردم مان، مقاومت و همۀ آزادگان ملت است.

وی هشدار داد که راهبرد مذاکرۀ اسرائیل مبتنی بر بسیج کردن فشار منطقه‌ای و بین‌المللی برای تحت فشار قرار دادن حماس جهت پذیرفتن دیدگاه اسرائیل است که بر اصول خواسته‌های فلسطینیان تأثیر می‌گذارد.

رهبر جنبش مقاومت خاطر نشان کرد: آمریکا و متحدانش از جنگ در غزه پس از اینکه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر دچار زلزله شد، حمایت می‌کنند. جنگ جاریِ اسرائیل در نوار غزه برای نهمین ماه متوالی نه تنها توسط ارتش اشغالگر بلکه توسط دولت آمریکا و متحدانش از نیروهای استعمارگر غربی مدیریت می شود.

وی فاش کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شخصاً ریاست جلسه شورای جنگ اسرائیل را که هفت ساعت به طول انجامید به عهده داشت، جلسه‌ای که برای تعیین اهدافی جهت از بین بردن مقاومت اسلامی، حماس و تغییر واقعیت امنیتی و سیاسی در نوار غزه بود.

هنیه خاطرنشان کرد: واشنگتن و متحدانش به‌سرعت برای حفاظت از اسرائیل تکان خوردند، زیرا حملۀ ۷ اکتبر زلزله‌ای بود که پایه‌ها و اصول پروژۀ استعماری صهیونیستی را لرزاند.

رهبر حماس افزود: آمریکا و اسرائیل در مقابل استواری و مقاومت مردم فلسطین شکست خوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • چاره IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 2
    بلا شک. و چاره اخراج اردنگی آمریکا از منطقه هست.
    • هدم IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      0 0
      تا تاج قدرت آمريكا كه شبكه پروازی و ناوهای هواپیمابرش هست، با ضربات خورد کننده ی پیاپی منهدم نکنیم، مشکلات هست. نباید برای هر ضربه اعلام کنند که چکار کردیم، از قبل هشدار کلی داده شده و بایستی این هشدار با تمام توان عملی شود.
    • چاره IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 0
      ضربات به ناوهاي آمريكا به ويژه هواپیمابرهایشان تا کنون غرق آور و منهدم کننده نبوده اند. ضربات آسیبی صرف چاره ی کار نیست.
  • شك IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 1
    آمريكا نيازمند شُك قوي و فوري است، نبايستي تاخير كرد.
  • قانون برخورد با محرِّمین IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    مجلس شورای اسلامی می بایست مصوباتی در مورد تحریم کنندگان وضع نماید. مجازات دولت های تحریم کننده، مجازات عناصر پیشنهاد دهنده تحریم، جبران تقاصی از دارایی های تحریم گران و ...
    • سلام IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 0
      تمام ممالک اسلامی خصوصا اعراب باید حمایت خود از حماس را اعلام کنند و از امکانات مالی خود به فلسطین کمک کنند
  • رسول IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    افسوس و صد افسوس که اذن جهادم نمی دهند و گرنه سلاح بدست می گرفتم و جنایتکاران عالم چه شرقی و چه غربی را سرجایشان می نشاندم هیهات من الذله
    • سلام IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 0
      راه بازست اخوی درنک جایز نیست