شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
فولادگر

حوزه/ نماینده ادوار مجلس گفت: از معیارهای مهم برای انتخاب یک نامزد، داشتن مدیریت و سابقه اجرایی و توانمند بودن در اجرا است.

حمید رضا فولادگر نماینده ادوار مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان در رابطه با اهمیت و پذیرفتن اصل انتخابات گفت: اصل انتخابات در حقیقت نمادی از مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی است که اسلامیت نظام و مردم سالاری دینی را حکایت می‌کند.

وی با اشاره به عید غدیر یادآور شد: در این ایام مبارک رهبر کبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) جمله ای داشتند که بیان می کردند« نظام جمهوری اسلامی یکی از برکات حادثه غدیر است.» یعنی همانطور که در حادثه غدیر رهبری امیر مومنان حضرت علی (ع ) از طرف خداوند تعیین شده بود ولی درنهایت توسط پیامبر اکرم به مردم در حجه الوداع اعلام شد.

فولادگر افزود: گذاشتن یک برنامه برای بیعت به این معنی است که مردم این نصب را می‌پذیرند. بیعت در گذشته و انتخابات در حال به معنی پذیرفتن این نصب است.

وی تصریح کرد: نکته ی اول در انتخابات بحث مردم سالاری دینی است که ما معتقدیم که در غیبت امام زمان( عج) نظام جمهوری اسلامی مشروعیتش را از ولی فقیه می‌گیرد و مقبولیتش را هم از رای مردم دریافت میکند.

نماینده ادوار مجلس با تاکید به اهمیت مشارکت مردم خاطر نشان کرد: که ما باید برای مشارکت مردم تلاش کنیم و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مدال آوران المپیادهای علمی، همین نکته را تاکید کردند و افزودند بعد از مشارکت مردم باید به این توجه داشت که چه کسانی باید رای بیاورند که پیگیر تحقق آرمان های جمهوری اسلامی باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که بر خلاف دو سه انتخابات قبلی ریاست جمهوری و مجلس و با وجود رقابت جدی، امید داریم شاهد مشارکت بیشتری باشیم.

فولادگر در پاسخ به اینکه چگونه به انتخاب اصلح برسیم بیان کرد: ویژگی های نامزد اصلح و شرایط احراز در اصل ۱۱۵ قانون اساسی و در ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری بیان شده است که باید رجال سیاسی مذهبی، معتقد به مبانی انقلاب اسلامی، دارای حسن شهرت، عدم سو پیشینه، ایرانی الاصل باشد که هر ۶ نفر داری این شرایط بوده اند که شورای نگهبان آن ها را تایید کرده اند.

وی افزود: حالا باید از بین آن ها اولی و سزاوارتر را انتخاب کنیم که پایبندیشان به مبانی دینی و انقلابی بیشتر باشد، از بین آنها باید مدیر بودن و مدبر بودن و حسن شهرتشان و اینکه کدام دارای سابقه ی بهتری هستند ثابت شود.

فولادگر از معیارهای مهم برای انتخاب یک نامزد را مدیریت و سابقه اجرایی و توانمند بودن در اجرا دانست و گفت: باید به گفته رهبری به دنبال تحقق آرمان های انقلاب بوده و برای اجرای آنها توانمند باشد.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم شهید ریسی که رهبری نیز در سخنرانی های خود به آن تاکید داشت گفت: در حقیقت ویژگی های شخصیتی ایشان یک ترازی از یک رئیس جمهور خدمت گزار و مردمی بود و سطح توقع مردم از رئیس جمهور بعدی هم در این حد بالا رفت که باید خستگی ناپذیر، تلاشگر و خادم باشد، پیش مردم برود و فقط در محل کار خود نباشد وارد میدان عمل شود، در بین مردم حاضر شود، .

فولادگر خاطر نشان کرد: رئیس جمهور بعدی علاوه بر حفظ آرمان های انقلاب نقاط قوت دولت آقای رئیسی را حفظ کند، پیگیر برنامه هایی که در آغاز راه بوده تا حصول نتیجه شود و نقاط ضعف اگر وجود داشته را پوشش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    خصوصا کاهش قیمت ها و تک رفمی تورم باید به جد پیگیری شود
  • سینا IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    0 0
    بنطرم اگر خود جمهور شهید در قید حیات بود در تداوم برنامه هایش تجدید نظر می کرد