یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عاملی

حوزه/ مسئول شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این علوم انسانی موجود نمی تواند مسائل ایران را حل کند؛ سند جامع علوم انسانی بسیارمهم است اگر دانشگاه ها علمی را تولید کند که مسائل جمهوری اسلامی را حل کنند صحیح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عاملی مسئول شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در جلسه‌ای با اعضای شورای سیاست‌گذاری علوم انسانی اسلامی این موسسه شرکت کرد.

وی در این جلسه که در سالن تشریفات موسسه و با حضور آیت الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، در سخنانی گفت: آیت الله مصباح (ره) زیرساخت های فکری توانمندی را به وجود آوردند، چه در موسسه در راه حق که بعدها به این موسسه عظیم تبدیل شد و چه در به روز بودن و انسجام فکری و مرتبط بودن با علوم جدید.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عاملی خاطرنشان کرد: نقد، قلمرویی است که تلاش می کند اول پدیده را بشناسد و خلاء ها را در آورد و از منظر خلاء ها مطلب را پرورش می دهد.

وی افزود: مسئولیت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی که علامه مصباح (ره) زحمت زیادی برای آن کشیدند سبب اقدامات زیادی شده است؛ ۳۰۰ نفر در این مجموعه شرکت کرده اند و 17 کارگروه تشکیل شده است.

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بیان کرد: این ۱۷ کارگروه هم در تأسیس رشته‌های جدید نقش داشتند و هم در بازنگری رشته‌ها و تأیید رشته‌های جدید. تقریباً ۳۰۰ نفر از اعضای هیئت‌علمی که از برجستگان دانشگاه‌ها بودند در این کارگروه‌ها فعال بودند. متناظر با این، ۱۷ کارگروه در حوزه علمیه هم ذیل شورای تخصصی حوزوی تشکیل شد و در این امر کمک فکری می‌کردند. در تدوین متون آموزشی تاکنون ۵۷ کتاب با سمت چاپ شده است و تعداد قابل‌توجهی، ۳۰۰،۴۰۰ کتاب هم در مسیر تدوین، بررسی و انتشار است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عاملی با اشاره به جنایات عظیم غربی ها در سالهای متمادی در کشورهای مختلف گفت: واقعیات جهان را وقتی انسان در سه قرن اخیر مشاهده می کند متوجه می شود که عامل همه جنگ ها و نسل کشی ها غرب بوده است، نسل کشی هایی که نشان می دهد آنها چه دیدی نسبت به انسان داشته اند.

وی گفت: امروزه طبق آماری که سازمان ملل داده است 85 درصد مردم دنیا دچار تبعیض هستند، چرا ما نمی توانیم غرب را نقد کنیم و تنها خودمان را نقد می کنیم؟ اکثر فارغ التحصیلان علوم انسانی ما ناراحت هستند و علوم انسانی موجود فارغ التحصیلان ناراحت تحویل ما می دهد.

مسئول شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تاکید کرد: این علوم انسانی موجود نمی تواند مسائل ایران را حل کند؛ سند جامع علوم انسانی بسیار مهم است اگر دانشگاه ها علمی را تولید کند که مسائل جمهوری اسلامی را حل کنند صحیح است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha